Svině manipulace

NECHCI ZA PREZIDENTA FAŠOUNA!

My, co si jen trochu pamatujeme normalizační televizní noviny, tendenční denní tisk a předmluvy v knihách vycházejících v té době, snad herdek poznáme manipulační kydy, ne?! Vzpomínám si a nezapomenu!

Kdo je tohle – kroutivá slovíčka, laciné fráze, pitvorné křenění, dřívější teatrální přehrávání a nynější naduté kníkání, verbální podpásovky, chabé sociální cítění, zloděj propisek, patrně bez svědomí? Tady je o jeho kydech článek. Tak on je to asi i fašoun? Jó, on si umí vybrat názor, který vyjádřit a za kterým pevně stát. Jako by to byla prokazatelně a nejinak krásná vlastnost a důkaz pevnosti charakteru. Je to velkoumělec. Protože málokdo umí vybrat tak dobře nejapná slova a tak pěkně je zkomponovat, vložit, nenápadně utrousit, podsunout. Brr. Manipulace jak svině. Na to jsem citlivá. Jestli tu citlivost chcete natrénovat, naše masmédia jsou k tomu stále ještě celkem příhodná.

Velmi pěkně k tématu píše JAB a z první ruky Kombajn.

Dále Jan Urban a Jiří Pehe a Michaela Marksová-Tominová a další jsem už nehledala.

Jo a ověřte si všechno přímo u lizu. „Exemplární útok na svobodu slova“ je krásně vybraná fráze, všechna čest prezidentovi!

http://www.klaus.cz/clanky/289
Příspěvek byl publikován v rubrice Výštěky a jeho autorem je Liška H. ryška. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

141 komentářů u „Svině manipulace

  1. Liško,nerozčiluj se:)
    Taky jsem přemýšlela, že o tom napíšu, ale jinak.
    Hájek je samosebou mimoň, provokuje, vyjadřuje se záměrně kontroverzně, ale ono snad ani nemá cenu se tím zabývat.

    K věci samé ale musím říct, že já podobné pochody taky nepodporuji. Ne proto, že bych měla něco proti homosexuálům, to ani náhodou. Mám dobrého přítele, který je gay, jezdí k nám se svým přítelem, nepřijde mi na tom nic zvláštního a moje děti na to budou odmalička také zvyklé. Vůbec tu jeho odlišnou orientaci prostě nevnímám.
    A o to právě jde. Já si přeju takovou společnost, aby na tom, že je někdo gay, nikomu nic zvláštního nepřišlo. A do toho pochody, kde na sebe upozorňují, prostě nezapadají. Proč mají upozorňovat "my jsme gayové"? Vždyť nejsou nijak diskriminováni. Připadá mi to jako by podobnou pride parade dělali třeba modroocí lidé nebo prostě lidé, kteří mají nějaký znak, kterým se sice liší od okolí, ale který je nikterak z toho okolí nevyřazuje, nic prostě neznamená…
    Možná to píšu neobratně, snad bude zřejmé, co tím chci říct.

    Pro mne je kontakt s člověkem s homosexuální orientací natolik normální, že nechápu, proč by kvůli tomu měli jít do nějakého průvodu?

  2. Christabel, chachá – ty víš, že teprve když mi někdo řekne "Nerozčiluj se", tak se začnu rozčilovat!

    Asi nejsme cílová skupina těch pochodů! :)
    Nejsou určeny těm, kdo považují homosexualitu za něco, co se má (obecně) skrývat nebo co by měli v sobě (osobně) popírat, zapírat, nepřiznat? Jestli jo, tak je to dobrý. Přece se nekonají každý den, tak proč ne, mně to neva.

    Když můžou akce ve městě pořádat cyklisti, hinduisti nebo zemědělci, tak co by ne homosexuálové?

  3. A jakkoliv Klause opravdu nemusím, tak si nemyslím, že odsuzuje homosexuály jako takové, ale právě to přespřílišné prosazování práv této menšiny – navzdory tomu, že jí práva u nás už opravdu nikdo neupírá.
    Zapadá to do kontextu jeho jiných názorů.

  4. Christabel, jo aha – "Hájek je samosebou mimoň, provokuje, vyjadřuje se záměrně kontroverzně, ale ono snad ani nemá cenu se tím zabývat."

    no to naopak můj názor je (momentálně :-) , že je třeba se tím zabývat hodně. Nebezpečné škůdce v mocenských pozicích si snad máme hýčkat?

  5. Ty pochody mi nevadí, na druhou stranu bych se divila, kdyby tam ti mí kamarádi šli.
    Cyklisti bojují za víc cyklostezek, hinduisti hlásají nějaký náboženský směr, zemědělci protestují proti zemědělské politice – ale jaký je účel těchto pochodů? Bojovat zač? Hlásat co? Protestovat proti čemu?
    Jak říkáš, možná pro ty "nedůvěřivé" lidi s odstupem, kteří by homosexualitu radši neviděli. Ale myslíš, že jejich mínění takový pompézní průvod změní? Kdepak.
    To změní jedině normální gay, který se vyskytne v jejich okolí, a oni najednou uvidí, že je to člověk jako oni.
    Ale česká společnost v tomto ohledu už hodně pokročila a upřímně, fakt si nemyslím, že zrovna averze proti gayům by tady tak bujela a byl z toho nějaký závažný problém.

  6. … a mně primárně nejde o homosexuály víc než o kohokoli jiného; jen se na tom případu demonstrovala ta hradní dikce,to je pro mě pozoruhodné a teď už tak nepřehlédnutelné, že ty manipulace jsou snad evidentní už pro všechny. Ty pseudoargumenty, podsouvací styl, důtklivá varování před nesmyslnými jakoby-hrozbami…

  7. Liško,a čím je ten Hájek tak nebezpečný? On nemá žádnou moc, nedokáže gayům jako skupině nijak uškodit.
    Maximálně upozorní na to, jak hloupé má názory, rozpoutá veřejnou debatu, z níž vyplyne to, co už víme – s homosexuální orientací se dá v české společnosti normálně, nediskriminovaně žít.
    Co myslíš Ty – podobný průvod, kam přijdou z podstaty věci spíš ti excentričtí, nápadní gayové, věci spíše prospěje, nebo spíše uškodí?

  8. S tou hradní dikcí taky nesouhlasím. Je to takový klausovský folklór, asi.
    Ale Hájek má právo na své názory, i když jsou hloupé a útočné.

  9. 7 názor na průvod
    – to nevím, jak by !uškodil věci". Osobně si myslím, že je to spíš fuk. A myslím si, že normální je, že se takový průvod koná, ale nevyjadřuje se k němu prapodivně člověk kolem prezidenta. proč tolik pozornosti? To něco znamená :) Minimálně snahu přitáhnout pozornost na sebe (Hájka).

    Čím je Hájek nebezpečný? Tím že jsou takové jeho názory nejen tolerovány, ale i podporovány prezidentem. V tom je jeho moc. nejde o gaye, opakuju. To je záminka. I pro mne, vždyť říkám,že je to jen demonstrace určitého (odporně manipulačního) stylu. A ten snad chceme? Ten není bez moci a bez nebezpečí, pokud není rozpoznaný jako kydy.

  10. Ten průvod věci uškodí.
    Pro lidi, jako jsem já, kteří nemají s gayi žádný problém, je k ničemu.
    A lidi, jako je Hájek, kteří je pokládají za devianty (ne v neutrálním, ale záporném smyslu), jen v jejich názorech utvrdí.

    Nerozumím přesně, v čem spatřuješ tu manipulaci? Hájek si něco myslí, něco ho pohoršilo a to sděluje.
    Manipulace je trochu něco jiného, ne?
    Klaus to možná pak už trochu posouvá jinam, ale Klaus nebyl tím, kdo se proti tomu pochodu vyjádřil. Jen řekl, že se od Hájka kvůli tomu nedistancuje, a uvedl proč.

  11. To je dobre, ze je tahle stranka archivovana narodni knihovnou, az se bude jednou nejaky historik vrtat v nasi epose, alespon se dozvi, co jsme si o prezidentovi opravdu mysleli :-).

  12. Asi to leckoho překvapí, ale zrovna Hájka mám tak nějak rád a svým způsobem si jej vážím. Nesouhlasím prakticky s ničím z toho, co hlásá, ale rozhodně to není leklá ryba plující s proudem a o tom, co si myslí, opravdu přemýšlí. To, co je na něm problematické, je jeho oficiální postavení spojující jej s vrcholným představitelem České republiky. To je z diplomatického hlediska dost průser. Kdyby to byl nezávislý novinář s vyhraněnými a extrémními názory, byl by zajímavým a řekl bych, že celkem neškodným zpestřením současného názorového spektra a někým, kdo umí dobře poukázat na mezery v různých konceptech.
    Co se Kikiny Velikého týče, nevím, jestli je to fašoun, on je to už asi hlavně senilní dědek, který je pod vlivem svých rádců, včetně Hájka, což je hradní partička konzervativních katolíků. Myslím, že ztrácí kontakt s realitou, už mu to ani moc nemyslí, jen stále dokola obemílá své zažité ideologické "mantry". Bez prolémů lže, respektive si ve svých výrocích odporuje, postrádá jakýkoli smysl pro sebereflexi. To, že se zastal Hájka, je vlastně detail.

    Jinak na názoru, že by oficiální představitel neměl zaštiťovat akci tohoto druhu, nic problematického nevidím, jako dementní mi připadají ty kydy o "homosexualismu".

    Co se týče Gay Pride jako takové: No nevím, asi kdybych byl gay, tak by mi to přišlo tak nějak hysterické, ale gay nejsem a pokud chce nějaká skupina lidí manifestovat svou odlišnost, nevidím v tom sebemenší problém, v tomto případě to jde mimo mě. A jestli pražský primátor akci zaštiťuje nebo ne je mi fakt jedno, v Africkém rohu umírají lidi hlady, u nás se usilovně pracuje na ožebračování středních vrstev… a tohle mi v porovnání s tím připadá pomalu jako nežádoucí odvedení pozornosti. Když o tom tak přemýšlím: To, oč ještě mohou gayové a lesby (budiž, shodly se na tom, že chtějí být "lesby" a ne "lesbičky" – nechápu, ale respektuji…) usilovat, je adopce. Já to stoprocentně podporuji. Jakákoli myslitelná psychická újma způsobená výchovou homosexuálním párem je zcela zanedbatelná ve srovnání s následky dětského domova. Ale je otázkou, zda lze tohoto cíle dosáhnout extravagantním karnevalem… Tož tak.

  13. Já teda hlavně nechápu, proč by měly nějaké Hradní paštiky neustále vytrubovat do světa svoje názory, ať už pomýlené, či nikoliv. Jsou to snad prezidentovi poradci nebo sekretáři, tak ať raděj jemu a ne venkovnímu světu. Pokud to chtějéí dělat, ať dají na Hradě výpověď a snažej se svýma radama uživit "venku"!

  14. Chrisje to svým způsobem manipulace, protože to zaznívá z místa, které je pro spoustu lidí jakýsi piedestal.

  15. K záštitě primátora
    – podivuji se, že se někdo záměrně nahlas pozastavuje nad tím, jaké akce zaštiťuje nebo ne. zaštiťuje spoustu akcí a ani o tom nikdo neví. Finančně to neznamená nic. Naši akci před třemi lety (deset let projektu XY) taky zaštiťoval primátor, vyřizovala jsem to já.
    Vytáhnout to jako téma do pranice je divná schválnost. Ubohé mi to připadá.

    Ano, kydy o homosexualismu mi připadají potrhlé. A ne neškodné. Je to pošpiňující, podle mě.

    A podobně jako Modona nechápu, proč by se nějaký hradní pimprdlík měl veřejně vyjadřovat k čemukoli. Jo, Kojote – ať si má svoje názory, ale za sebe, ať tedy dělá jiný job, když ho baví kecat do světa.

    A že tohle prezident toleruje a podporuje, hodně vypovídá. Protivnej mi byl vždycky, protože pitvornost mi signalizuje důvěry-ne-hodnost. Můj názor: na mne nepůsobí Václav Klaus jako člověk s pevným názorem ani jako člověk s vyhraněnými názory ani jako člověk s nepopulárními názory. Mně se jeví jako osoba zcela bez názoru, bez opravdového názoru. Jen si vybírá, co se mu právě hodí do krámu. jaké má k tomu důvody? Moc, popularitu, připoutání pozornosti. Tak se to jeví mně. Zatím jsem nezaznamenala žádnou opravdovost, žádné skutečné přesvědčení. Ale pravda je, že ho podrobně nesleduju, protože mě nezajímá a nikdy jsem ho za prezidenta nechtěla, ani za zástupce čehokoli, co by se mě týkalo.
    Roli prezidenta v parlamentním systému, jaký máme my, si představuju reprezentativní – představovala bych si tam nějakého úctyhodného, velmi lidského tvora. A nevidím ho tam.

    Ten výše uvedený článek
    http://johnny.bloguje.cz…laus.php
    se mi zdá hodně případný a trefný.

  16. chris [10] asi jsem to nevysvětlila podrobně
    – manipulace jsou ty věty, ty texty, ta dikce, ten styl, to podosuvání určitých slov velmi lišácky.
    Příklad (nezávislý a absurdní) toho, čemu říkám manipulace v textu:
    "Jak všichni dobře víme, všechny traktory v naší zemi mají modrou barvu. Musím se přiznat, že to ve mně vyvolává velké a bojím se, že oprávněné obavy, že tento fakt má velice škodlivý vliv na orbu našich polí, to si už nesmíme zastírat!"

  17. chris [10]
    ad "Ten průvod věci uškodí.
    Pro lidi, jako jsem já, kteří nemají s gayi žádný problém, je k ničemu.
    A lidi, jako je Hájek, kteří je pokládají za devianty (ne v neutrálním, ale záporném smyslu), jen v jejich názorech utvrdí."

    To bych netvrdila. Jak to víš? Nejsme v kůži všech skupin v našem státě…
    Já být gay, taky bych chtěla mít nějakou oslavu pro sebe. proč ne?

  18. Když byl podobný pochod v roce 2009 u nás v Táboře šel jsem se tam ze zvědavosti podívat. Nic není vzdálenější pravdě, než nazvat gay průvod nátlakovou akcí. Atmosféra byla naprosto uvolněná a nenásilná, žádné zatínání pěstí, žádné řvaní hesel. Vlastně jedno heslo se ozvalo : "Táboráci, děkujeme." Ačkoli jsem hetero, cítil jsem se na akci výborně, byla to taková pokojná oslava, kterou myslím lesbičky a gayové chtěli vyjádřit; jsme stejní jako vy. Pamatuju si i docela legrační okamžiky, jako např. když fanatický křesťan vyřvával do apliónu svoje výzvy k pokání a z obou stran ho přitom po hlavě soucitně hladili dva gayové.
    Za Hájkův výrok, že jedinou ohroženou skupinou lidí u nás jsou běloši, heterosexuálové a křesťané, by se nemusel stydět ani Breivik. A nakonec i on se vlastně s Klausem v leckterých názorech shodoval.

  19. Liško,já mám s Klausem nevyřízený účet a opravdu ho nebereu, ale podle mne jej nelze nazvat člověkem bez názoru.
    Názory má – i když typicky české, přízemní, hloupé a omezené.

    Nevím, koho by sis představovala jako prezidenta, já bych tedy přivítala osobu jiného typu než Klaus, ale rozhodně by to měl být člověk s názorem.
    Klaus i Hájek mají na své názory právo. Proč by měli mlčet? Jen proto, že mají nějaké funkce?
    U Hájka to může být problém, protože on balancuje mezi tím, kdy mluví za sebe a kdy jakoby mluví za Hrad, to uznávám, ale to si musí vyřešit on s prezidentem…

    K tomu průvodu.
    Člověk má vícero identit a většinou pro ně nepotřebuje veřejnou oslavu. A když ano, proč to oficializovat záštitou primátora? Ta je v tomto případě dost zbytečná, řekla bych.
    Ne, že by nemohla být – ale k čemu jako je?

    Ty Klausovy názory jsou v něčem správné, ale jinak, než si myslí on. Proč zdůrazňovat homosexuální identitu? Identita každého člověka je především v tom, že je to člověk. Má svou vlastní hodnotu, ať je jaký je.
    Až budeme ke gayům přistupovat jako k normálním lidem, což se tedy v mnoha ohledech děje a já sama to tak dělám, průvody se stanou zcela zbytečnými.
    A ti, kdo k nim jako k normálním lidem nepřistupují, třeba Hájek, se těmito průvody jen utvrdí v jejich odlišnosti. Tak jsem to myslela.

  20. Miky 18, souhlasím.

    K tomu můj kometář u Kombajna:

    Hned jak jsem přečetla první tři slova "Nátlaková akce homosexuálů," myslela jsem, že ten výrok snad je nějaká parodie. Tak ona není :-(

    Zbytek toho výroku mě hodně udivil – takové tupé fráze mohl sestavit jedině blb – buď proto, že je hlupák, nebo proto, aby cíleně pozérsky manipuloval čtenáře těch pindů.
    Hanba Hájkovi!

    Termín "hluboké národní tradice" je náckovský a manipulační jako máloco :(
    A to nemusím být homosexuální, aby mě ty kecy popudily.

    Tfuj.
    Ještě že kolem mě nejsou takoví lidé jako ten Hájek. Jak si vysvětlit postoj toho, kdo se takovým Hájkem obklopuje? Brr.

  21. Chris,
    záštitu primátora chápu jako výraz akceptace. Takže pozitivně.

  22. To je ale pošetilý titul a podtitul… Hele, je-li deviace odchylkou od normy, pak homosexuálové jsou nesporně devianti. Mně sami o sobě celkem nevadí, dokud se s tou svou deviací veřejně nechvástají a nežádají různé legislativní výhody. Jinak v soukromí ať si gayové klidně strkají vzájemně penisy do konečníků či nekonečníků. ;) Ostatně, pedofilové za svou deviaci rovněž nemohou, protože je vrozená a přitom je trestné i stáhnout si do kompu kreslené porno s touto tématikou. Řekl bych, že gayům chybí jakákoli pokora. Klaus s Hájkem taky vybočují z normality, jsou svého druhu taky devianti, což buzerantskej fuhrer otočil: http://www.parlamentnilisty.cz…px že jako Klus s Hájkem devianti jo, buzny ne. Chachá, jak na základce… No a označit Klause v týhle souvislosti za fašouna mi přijde taky poněkud nemoudré, dětinské a řadí tě po bok tohohle frustráta: http://gumaguar.bloguje.cz…ts.php Prostě je okurková sezóna, není o čem psát, tak se tahle pseudokauza docela hodila. Novinářům i bloggerům. Není nad to se vymezit… Co by jeden neudělal proto, aby sám sebe prezentoval jako svobodomyslníka bez předsudků, že? :p

  23. Záštitu primátora? Máme zákon o reg. partnerství, jakou ještě akceptaci navíc?
    Kromě toho zrovna záštita primátora vygenerovaného nenáviděnou pražskou koalicí… no nevím. Na své protesty proti radnici najednou všichni kritici jaksi pozapomínají:)

    K tomu, co píše Teo (22) bych doplnila na základě svých zkušeností, že ne všem gayům chybí pokora. Ani v tomto případě nelze paušalizovat.
    Můj kamarád např. nesouhlasí s adopcí pro homosexuální páry, ačkoliv je sám gay (alespoň dříve nesouhlasil, nevím o tom, že by změnil názor).
    A myslím, že i p. Hromada ukončil aktivity svého sdružení, když dosáhli zákona o reg. partnerství, což jsem kvitovala s uznáním. Dosáhli svého cíle, tak proč ještě něco vymýšlet.

    On to není až tak produkt okurkové sezóny, protože Hájkovy výroky budí pozornost i jindy (o Bin Ládinovi, o ev. teorii apod.). Ale také mne překvapuje, jak kdekdo považuje za nutné se proti tomu vymezit… hysterie:)

  24. Tak jsem si tipnul, že se tutově budeš chtít vlísnout k plechovýmu kavaleristovi. A taky že jo. Měl by tě snad alespoň pochválit, ne? :p No a marxismus-tominismus považuju taky za deviantní. Prý má v sobě Hájek skrytou homnosexuální orientaci… Ale je s ní docela sranda, co? :-D

  25. Teo,
    nojo, ať si dělají cokoli jakékoli skupiny sdružené na základě čehokoli, když to nikomu záměrně neubližuje. A co?

    Striktně vzato, já neřekla, že je někdo konkrétní fašoun; já řekla, že za prezidenta (bývalého, současného a budoucího) nechci fašouna. Jasně že jsem to tak použila schválně – aby to byl pěkně manipulační titulek (bez ohledu na to, co se píše pod ním). Proč ne já, když někdo jiný ano? :)

    A opakuju poněkolikáté – a znova i pro Christabel – že primární pro mě není vůbec téma homosexuality. je mi to ukradený jako kterékoli jiné téma, protože viz výše ať si kdo chce co chce atd.
    Reaguju proto, že mi právě tohle připadá jako vhodná chvíle, jako vhodná demonstrace, názorná (!) toho nelidského stylu, jaký Klausohrad používá. Stylu, kterému je vzdálený respekt k druhým osobám, je tomu vzdálená opravdovost. To z toho cítím. A to je pro mě už obří signál ne-zdraví. A to škodí, z té pozice obzvlášť.

    Chris,
    a právě proto reaguju na takové hradní výroky právě teď – protože jejich hysterie je teď evidentnější než jindy. A může se na to podívat kdokoli z jakékoli strany. Ne že bych myslela, že snad se mnou budou souhlasit masy. prostě navrhuju, že se tomu, co vychází z Hradu, dá říkat imanipulace. Dá se to tak pojmenovat. Já si to tak pojemnovávám. jak si to pojmenovávají jiní, je jejich volba. Příznivci Václava Klause jistě najdou nějaký krásný -ismus, který jako název použijí :)

  26. 24
    no a, je to něčí názor. Když odkazuju na nějaký článek,neznamená to, že souhlasím s každým jeho slovem. Jen poukazuju na jednu malou možnost z mnoha možností pohledu.
    Jako odmítám souhlasit s každým slovem, které vychází od "mých" představitelů, včetně těch, co jsem volila.

  27. Nejde o odkazy, nýbrž o komentáře pod odkazovanými články.

  28. Chápu, že rétorika linoucí se v posledních letech z Hradu, je pro svobodomyslné lidi někdy těžko skousnutelná.
    Taky mi vadí.
    Ale fašismus bych za tím nehledala, to zase ne.
    Klaus je excentrický, stále senilnější stařík, přesvědčený o své pravdě navzdory světu.
    A má pár poskoků a šašků, kteří mu v tom jdou na ruku. Vůbec bych nepokladala za nutné se tím zabývat.

    Myslím, že Klaus se bude divit, až mu skončí mandát a on bude chtít dělat politiku v rámci nějaké, nejspíš nové, strany. Protože zjistí, že teď sice požívá vysoké důvěry, ale je to důvěra v jeho úřad, důvěra, která směřuje vůči jeho židli a která bude vždy vysoká, pokud si to nějaký prezident extrémně nepokazí. Ale jakmile se z něj stane zase normální politik, bude mrkat, kde jsou ta procenta podpory.
    Toť má prognóza:)

    Ad gayové: ještě si tam myslím, zda se podobnými průvody nezastírá podstata problému. Protože je určitě velký problém se s takovou orientací vyrovnat a žít s ní. Je to přece jen menšina, je to odchylka od normy… my vybíráme z 96% mužů, ale oni jen ze čtyř…
    Mají to těžké, ale to jsou křehké, vnitřní věci… nějakými průvody se to nespraví.

  29. A tedy pořád nechápu, kde je ta manipulace ze strany Hájka.
    Evidentně si pod tím pojmem představujeme každá něco jiného.

  30. Jde o to, že Hájek a Klaus podsouvají lidu, že něco, co ve skutečnosti není nebezpečné, nebezpečné je?
    Asi tak, že?

    Ale myslím, že český národ jim zase tolik sluchu nepopřeje:)
    S euroskepticismem taky nepochodil a tam to mělo větší opodstatnění…

  31. 27 Teo
    aha, pardón. Komentáře pod články jsem nečetla. Na blogách těch různých deníkových serverů bývají komentáře některé dost děsné, tak je moc nečtu. Vím leda o těch svých pod články na bloguje, jinde ne.
    A ten článek http://www.parlamentnilisty.cz…px ujde.

    28 Christabel
    jojo. Poslední věta "nějakými průvody se to nespraví." Já bych to nechala na nich! A taky co by se mělo "spravovat" – prostě já jsem to pochopila jako oslavu, jako radost, jako možnost podniknout veřejně takovou věc, jako přijetí jinakosti a výraz, že se z té rozmanitosti dá i radovat, že to nemusí být jen problém,potíž, těžký život, něco ke spravování.
    Ale jak říkám furt :-))) pro mě je homosexualita téma jako cokoli jiného, nijak extra se mě to konkrétně netýká, nijak zvlášť i na tom nezáleží, jestli se koná nějaký průvod nebo ne: ale jakile ho dotyční chtějí pořádat, ámz toho spíš radost, připadá mi to dobrý, je to veselý, odlehčí to té těžší stránce toho tématu, OK. A především důvěřuju těm dotyčným, že vědí, co dělají – když chtějí průvod, mají důvod, vědí proč a mají ho mít. jen to vítám. A jnou reakci si těžko umýím představit.
    umím. Ale je mi vzdálená. A podle toho soudím. Protože o sobě vím, že jse člověk, co má rád lidskou rozmanitost. Vím, že jsem člověk,který má radost, když se jiní radují, když udělají něco pro sebe, když se rpzvíjejí směrem, který si vybrali. respektuju jejich výběr. Nikomu přece neškodí, nikoho neosočuje.
    A ta "druhá strana", ten Klausohrad, z toho cítím opak. Je mi to vzdálené. Můžu stavět jen na tom, co znám. Co znám osobě. A z toho mi8 vyplývá, že kecy stylu, který používá pan Klaus a Hájek, nejsou OK.

  32. Chris,
    ne, hodně lidí jim sluchu nepopřeje. Ale někteří by bylo hezké, kdyby viděli, že existuje i jiný pohled na věc. A to se teď děje, hodně lidí jim to na tomhle příkladu ukazuje.
    pojení "český národ" nekomentuju… brrr :-)

  33. 31Nemlž, měl jsem na mysli VÝHRADNĚ tvoje komentáře.

  34. Miky [18] s tím Breivikem bych byl opatrný. Snadno můžeme dospět do fáze, kdy se bude vedle klasického "ad Hitlerum" a Pichovy varianty "ad komančum" mluvit o argumentaci "ad Breivikum". Tím chci říci, že je nekorektní argumentovat proti nějakému názoru poukazem na to, že stejný názor zastával někdo zlý.

  35. No vidíš, co by se mělo "spravovat" a o čem mluvit?
    Třeba o tom, že to není žádná legrace, žít život homosexuála, že to je těžké, protože to JE menšina.
    Že se s tím lidé, kteří to zjistí, těžko vyrovnávají, že někteří to v sobě popírají hodně dlouho, až ublíží i okolí (moje kamarádka se vdala za gaye, který to o sobě zjistil až pak, průšvih jak mraky…).
    O tom by se třeba mělo seriozně mluvit, psát, měli bychom si toho být vědomi.
    Ale ono se bude pořád žvanit o právech, právech, právech…
    Podobný průvod jenom napře pozornost nesprávným směrem.

    Myslím, že ani v gay komunitě na to nejsou jednotné názory, ale nevím, kamarádovi asi pošlu odkaz na tuto diskusi a příště se ho zeptám, co si o tom myslí.
    Pokud vím, ne každý gay je zrovna nadšený z toho, že část komunity se prezentuje tímto výstředním způsobem. A i tito tišší, svým způsobem konformní gayové, jsou součástí této menšiny.

    A nechápu, nechápu, k čemu potřebuje oslava radosti záštitu primátora a proč tak strašně vadí, že nějaký Hájek, který je nula, s ní nesouhlasí. Jako obvykle jsem mimo:)

  36. 35 Christabel
    no to snad je jasný, že není snadné si uvědomit svou homosexuální orientaci. Sorry, ale o tom se tady vůbec nebavím. o tom není řeč. Nech to na těch, kterých se to týká. A jestli jim připadá oslavný pochod jako dobrá věc – jako i mně – tak je to dobrá věc.
    Opakuju ti nejmíň počtvrté, že se tady nehodlám bavit o homosexualitě, že to není primární téma; je to záminka, je to (teď zrovna jen) okrajové. Tak tě můžu je požádáat, abychom to nechali na jindy a jinde. Odvádíš pozornost. Téma je manipulace rozpoznatelná ve stylu textu. Plus hrozba z toho vyplývající,n když ten text má za autora člověka v určité společenské pozici. To je celý.

    No nevím, jestli jsi mimo, ale k tématu záštity primátora jsem se už vyjádřila určitě dvakrát a podle mě nikoli nezřetelně.

    34
    notojo, Breivik je ledovější, těžší a méně lidský kalibr.

    33
    Ok. To jsem nepochopila. Proto nemusíš říkat, že mlžím.

    Kde jsi,je tu nějak bílo,nevidím na krok :-)

  37. Teo,
    jinak vlastně dík za to, cos napsal – protože mi to říká, že mám líp sledovat toho, na jehož blog připíšu komentář. Aby to bylo v souvislostech. A to jsem neudělala. Jen jsem klikla na článek, ne na jiné články autora, a to bylo všechno. Jsem se s tím nepárala.
    Možná by nezaškodilo dát si s tím víc práce.

  38. Liško,když nazveš někoho fašounem kvůli názorům na homosexualitu, tak se nemůžeš divit, že v diskusi se toto téma probírá:)
    Těžko diskutovat o tom, je-li někoho názor na určitou věc fašistický či manipulativní, bez toho, že budeme brát danou věc v potaz. Alespoň já si takovou diskusi představuji jen obtížně.

    Že si všichni lidé uvědomují ty obtížnosti plynoucí z menšinové orientace, to si tedy nemyslím. Zvlášť, když se podobnými průvody poukazuje na to, jak je to vlastně skvělé a pohodička a radost, že.
    A že rétorika spojená s těmito průvody napírá debatu k právům (již přiznaným) této menšiny a k tomu, že nemají být diskriminováni, namísto aby obrátila pozornost ke skutečným problémům, byť mnohem subtilnějším a individuálním, přesto tíživým, to mi připadá zjevné.

    Takže asi tolik za mne do diskuse.

    V zájmu objektivity ale připíšu, že jsem dnes doma sama a miminkem a přijel mne navštívit tatínek. Tak jsem mu vykládala, jak se flákám na netu, přičemž mi sdělil, že se samozřejmě mýlím, že Hájek není nula, protože je to hradní kancléř a že dle jeho názoru jsou takové postoje prezentované prezidentem a jeho poskoky nebezpečné a způsobilé vzbuzovat nenávist proti této menšině ve společnosti. Že se toho může chytnout někdo, kdo dosud tuto nenávist prožíval latentně, zkrátka že to může vyprovokovat vzedmutí negativních postojů vůči gayům.
    Takže jsme se neshodli, ale to jsme ani nečekali:)
    Hlavně že ta zmrzlina byla dobrá:)

  39. :-)
    zmrzlina? Jestli byla vanilková, tak to ani neříkej, tu @Teo nemá rád.

  40. …abychom pak nezačali debatovat o zmrzlině namísto o teplejších věcech. I když už se stalo … jdu si dát oplatku a horké kafe.

  41. Tak na vanilkovou zmrzlinu bych si nedovolila ani pomyslet:) Byla čokoládová, docela obyčejná, ale na té my se s tátou bez problémů shodneme:)
    Jinak mne ovšem jen tak mezi dvěma lžičkami málem nařkl ze skryté averze proti gayům, tak jsem se musela ohradit! Tou tedy opravdu netrpím.

  42. Když tedy pořád to téma gayů nepouštíš, něco rozvláčně přidám :-)

    V (mé) pubertě, za socialismu koncem 80. let, byla homosexualita částečně tabu téma. Bylo to pro puberťáka něco zvláštního,nového, nepředstavitelného, přitažlivého k (teoretickému) prozkoumání. A byla to nadávka a sranda, počastovat spolužáka nějakým označením pro homosexuála.
    Pro mě byl homosexuál jeden z výrazných typů ve společnosti, které přitahují pozornost puberťáka: pamatuju si, že jsem kreslila vedle sebe několik figur – jedna byla homosexuál, další vekslák, další prostitutka, pak možná depešák a někdo "na metal."

    Prdlý bylo, že většinová zahraniční hudba, co se poslouchala na konci 80.let v naší třídě, byli Petšáci a Depešáci (běžná otázka: Máš radši Petšáky, nebo Depešáky?) a nikdo z nás dětí si nevšiml že jsou homosexuální.
    A vlastně jsme homosexualitu nevnímali jako něco "špatného" ani tehdy, ale jako normální možnost. Jen víc přitažlivou, protože menšinovou. Přemýšleli jsme, kdo asi z kluků by mohl být homosexuál a tak.

    Později mi to i nadále jevilo jako normální možnost a občas mě napadl: Proč vlastně byla homosexualita kriminalizovaná v různých společnostech? Proč tuhle "jinakost" byla někdy snaha potírat? A někdy někde zase ne… Bylo to ze strachu z jinakosti? A proč se bát homosexuality? Mně přece je úplně jedno, jestli nějaký člověk je homosexuál, nebo ne…

    A před několika lety mi došlo, že být pár posledních tisíciletí matriarchát, bylo by to možná jinak. Uvědomila jsem si totiž, že při slově homosexuál se mi vybaví homosexuální muž, hezkej kluk. Nevybaví se mi žena. A nevím, že bych se někdy s homosexuální ženou setkala. A na tom možná něco je: že ten strach z (homosexuální) jinakosti byl pociťován hetero muži.
    Však taky v 60.letech ta společenská revoluce hlavně na západě) zahrnovala jak hipísáckost, mírumilovnost, toleranci k menšinám a jiným rasám, tak feminismus a taky akceptaci homosexuality.

    Uvědomila jsem si, že být větší podíl homo-žen, než mužů, asi bych k homosexualitě měla jiný přístup, déle by mi trvalo, než bych ji úplně akceptovala, byla bych obezřetnější. Protože potkat holku, která by se na mě začala sápat, to je vlastně hrozba. Jenže u holek tak homo-znásilnění nehrozí. Spíš u kluků… v base, na vojně… JE to hrozba.

    Proto teď líp chápu, že během dějin mohla být homosexualita potírána až trestána. Ale pořád to nechápu dost dobře, protoženejsem muž.

  43. …eh, 42 se odeslalo dřív, než jsem chtěla – snad i bez závěru je patrné, že když mluvím o možnosti vnímání homosexuality jako hrozby (znásilnění), nemyslím tím skutečnou hrozbu. To by byla hrozba všechno – jen fakt, že je někdo muž :-)) Proto távěr zní, že pro mě je homosexuální chování forma normálního chování.

    Velmi pěkný a slušný (narozdíl od mého) článek o Hájkově výroku:
    http://evropanka.blogspot.com…ore

    A pro jistotu sem dám i ten původní Hájkův hradní výrok saxmotný (kdyby náhodou v budoucnu některé odkazy na něj zmizely):
    Nátlaková akce homosexuálů, která proběhne v Praze pod pěkným českým názvem Gay parade, totiž není nevinnou legráckou. Je vážnou politickou demonstrací určitého hodnotového vidění světa. Světa, v němž klasická rodina již nehraje žádnou roli. V němž hluboké národní tradice a kulturní kořeny ožírá obluda multikulturalismu. Světa, v němž sexuální či jakákoli jiná deviace je povýšena na ctnost, abnormalita na normu, destrukce společnosti na posvátný Pokrok. Kde občanské svobody nahradila lež takzvaných lidských práv a první mezi nimi, svobodu projevu, cenzura politické korektnosti, jak se dnes politicky korektně říká obyčejnému pokrytectví.

  44. Zde vyjádření Jana Zahradila (kterého jsem zatím doposud neměla tu čest mít v oblibě) k adekvátnosti toho, aby hradní Hájek žbleptal své výlevy:
    http://blog.aktualne.centrum.cz…8

    Slušný názor. A takový zdvořile provedený.

  45. tak zápisek JAB se mi taky líbí moc, i s úvodním citátem Arnošta Lustiga. V roli exota a opaku středněproudových názorů v české politice má Klaus asi svoje místo, z úst prezidenta ale tenhle výrok není nic víc než ostuda. A byla by i kdybychom nebyli státem pod nacistickou perzekucí, kterou dosud část našich občanů zažila na vlastní kůži. Pro mě je Klaus ale celkově jako prezident nemístný a nedůstojný.

  46. Václav Klaus měl úžasnou schopnost argumentace a přesvědčování. Nyní je však sedmdesátiletým ješitným staříkem, který se rád zastává lidí s opravdu velmi "nekonformními" názory, a dokonce se takovými rád obklopuje. Protože však věkem nemoudří, ba právě naopak, nějak vychází na světlo stále více jeho rysů, pro něž bych jej označil mnohem spíše jako škůdce národa než jako váženou hlavu státu.

  47. Ad Macek – Troufám si tvrdit, že na rozpustilých, barevných gay (sic!) festivalech, není nic zpupného. Mají dlouholetou tradici a jestli mají jednu vlastnost, tak tu, že jsou neškodné. Jestli se občas stane, že je náhodný kolemjdoucí zulíbán a polit voňavkou, může to být pro něj nepříjemné, ale není to nebebezpečné a lidi na ulicích to baví.

    Jako u všeho, může se vyskytnout extrém, určitě existují militantní a zpupní homosexuálové, nikdo nepopírá, že ano – ale na ně by měla mířit kritika, rozhodně ne na festival jako celek.

    Ve vysvělých zemích se už prostě na podobné akce hledí hlavně jako na zábavu. A tady padají dramatická slova o vítězství havlismu, o deviantech, o ohrožených hodnotách…

  48. Mimochodem – "Stejné tolerance, která se po nich tvrdě vyžaduje, se jim zcela nedostává a vykřičený, vydupaný a nekompromisně vyžadovaný postoj, vydávaný minoritou za majoritní, je agresivně prosazován jako jediný správný."

    Děkuju, pane Macku, lepší ukázku hysterie jsem si nemohla přát :)

  49. mluvi se o slove manipulace. A neni manipulaci manipulovat se slovy jiných? Zonglovat s nimi a pouzivat je pak ucelove dle svych potreba a zajmu?.

    Ackolv se o politiku nezajimam, naklikla jsem si clanek. i par dalsich. Vyjadreni prezidenta me nepobourilo. REkl ze se nebude distancovat od prohlaseni sveho vicekanclere. nebo kdo to je.
    mam prezidenta na haku, nemusim ho. pusobi na me hodne vyumelkovane a pateticky. Ale se svou roli se snazi vyrovnat jak umi. neni jednoduche delat prezidenta. a jeho opatrne zachazeni se slovy ani tak a ani onak je podle me OK. chova se primerene.

  50. Nojó, Macek…

    A co pochod Zombie Prahou? Pro mě osobně je to blbost – a je mi to jedno, nijak se k tomu nevyjadřuju, ať si chodí zombie Prahou, když se chtějí projít a baví je zrovna tenhle způsob maskování.

    Mě by docela zajímalo, co by se stalo, kdyby veselý pochod pořádali třeba muži, co jsou na blondýny. Nebo muži a ženy, co preferují staršího partnera / -ku. Nebo vysokého partnera. Nebo kdyby si udělali piknik lidi, co se opakovaně zamilovávají do bělochů a ne do černochů. Nebo lidi, co mají rádi orální sex. Nebo ti, co rádi souloží venku atd atd.

    Jestli by se k tomu vůbec někdo vyjádřil. Asi by se jen objevilo oznámení, že taková akce bude, a možná potom zpráva, že akce proběhla. Jako to bylo se Zombie pochodem (který se ovšem dobře fotí).

    Lidi, co mají něco společného, se jinak setkávají přece často. Je to obvyklé, že dělají setkání, slavy, pochody, konference, zábavné programy na pódiu. Příslušníci jedné politické strany taky dělají taková setkání.

    Označuje to snad někdo za zpupnost a nebezpečí nějakého -ismu?

  51. 50 ratko
    "opatrné zacházení se slovy" to podle mě není to, co prezident dělá – resp. nedělá to z důvodů, ze kterých to dělají lidi většinou – totiž nikomu neublížit, být slušný, respektovat druhé, jiné.

    On "opatrně manipuluje se slovy" s evidentním záměrem něco podsunout nebo lišácky přesvědčit – tedy nerespektovat názor druhého. Tak se jeví mně.

  52. v tom cem konkretne ty Lisko vidis manipulaci, ji ja nevidim.
    ale vidim ji v tom, ze nam prehazujou nepodstatna temata (jako napriklad tohle)
    a diky tomu ze na ne skaceme muzou o podstatnych mlcet.
    pred par dny jsem si precet na internetu neco o islamu od Zemana. a o chvili pozdejc mne napadlo, jestli to neni jen proto, ze uz je mimo "hru", proto si dovoli uprimnost.

  53. Na odkazy se při vší úctě k některým autorům dívat nechci..stačí mi co jsem okolo homosexuality zažila ve svém okolí.Zklamané matky, děti co se s tím těžko vyrovnávají, že jsou jiní, odsuzování od některých lidí..a kolikrát smutné následky toho nepřijetí.
    Ano, je to úchylka a dost citlivá. Ale i oni chtějí žít tak, jak jim vyhovuje..to je snad k pochopení.
    Bohužel..díky předsudkům jsem si doposud nezvykla na to, když je vidám se muchlovat na ulici. S tím nic neudělám zatím…
    Jinak myslím si, že pedofílie, což je taky úchylka, se nedá srovnávat s homosexualitou.
    Homosexuálové neubližují. Pedofilové ohrožují děti. Ač i to je nemoc, jejich veřejný pochod bych vůbec nebrala, protože působí zlo.
    Jasně, vím i o homosexuálovi, co si do bytu vodí kluky, co jsou bez peněz, ale to lze těžko dokázat, i když mnozí vědí…
    V takovém případě mi to vadí, ti kluci nemusejí být takto založení a co člověk ví, co to s nima udělá, jak je to poznamená..nj., ale jdou tam dobrovolně..
    Prostě je to menšina a pochybuju velmi, že by byl někdo šťastný z toho, když zjistí, že do ní patří;)

  54. anino,
    jo. Dík :)

    ore,
    ano, to obracení pozornosti od některých důležitých věcí jinam se táhne asi celou historií lidstva.

  55. Evropanko a Psice, anó, ahój! Díky za vaše názory.

    Pařezi 47
    že Václav Klaus senilní? S tím postřehem se setkávám opakovaně, ale nevím – je to tak? Já bych na to nesázela. Mně nepřipadá nějak výrazně jiný, než býval.

  56. 54:
    "Prostě je to menšina a pochybuju velmi, že by byl někdo šťastný z toho, když zjistí, že do ní patří;)"

    což je skvělá definice homosexuality.

    Co se týká V.K.,nepotřebuji jeho vyjadřování ke kde čemu,abych si uvědomil,že je to zločinec.
    To musí být každému soudnému člověku zřejmé už od 90.let.

  57. 57 Saule
    jak myslíš – já osobně termín zločinec používám pro ty, co byli trestně postihnuti společností, nebo pro ty, co podle mého názoru jsou z určitého pohledu např. váleční zločinci (ač běhají po svobodě a třeba i dostávají Nobelovy ceny míru) stejně jako ti postihnutí váleční zločinci. například američtí prezidenti to často bývají. :)

  58. Reakce chlapíka jménem Bátora je už skoro na zvracení:
    http://zpravy.idnes.cz…domaci_taj

    Tam:
    "Nemůžeme souhlasit s tím, že velvyslanectví USA, v jehož čele stojíte, vyjádřilo veřejnou podporu organizátorům srpnového Prague Pride, a důrazně proti tomu protestujeme. Zmíněná akce je pořádána skupinami homosexuálů a leseb, jejichž nároky vznášené vůči české veřejnosti značně přesahují rámec pouhé tolerance," napsal Bátora

    Bátoru a další podepsané údajně mrzí, že se Eisen jménem státu (míněny USA), který "nám stál po boku v boji proti komunismu", angažuje ve prospěch nátlakových organizací, jejichž ideologie prý vykazuje podobné rysy sociálního inženýrství jako marxismus-leninismus.

    Iniciativa D.O.S.T. napsala dopis také pražskému primátorovi Bohuslavu Svobodovi z ODS, ve kterém ostře kritizuje, že akci zaštítil, a žádá jej, aby záštitu stáhl.

    Zdroj: http://zpravy.idnes.cz…domaci_taj

    Trapáci nejhoršího kalibru. A k tomu prý "nám stál po boku v boji proti komunismu." Hehe. Proč to vytahujou, volové? A koho myslí tím "my"? Achjo, to jsou zas manipulační kydy.

  59. Chachá! Jestli by někdo rád diskriminoval a buzeroval buzeranty, pak je to katolická církev. V Bibli se lze dočíst:

    Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou. Je to ohavnost.
    Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti. Musejí zemřít, jejich krev padni na ně… etc.

    Tak to homosexuálové vyřešili vpravdě lišácky. Hle: http://www.soradovi.cz…mosexualy/ Věřící by řekl, že jde o sviňskou manipulaci, ale mně se to jako parodie fuckt docela líbí. :o)

  60. @Teo 60,
    haháááá, to je teda gól! Dlouho jsem se tak nezasmála! Marie s Josefínou nemohly mít spolu přirozenou cestou děti, tak musel zaročit duch. Uch. To je prča. To už je dohnané ad absurdum. Ale neškodné, počítám!

    Další rovina je, že to destruuje mýty, tudíž to pozměňuej úplěn psychický vývoj člověka a vývoj křesťanské kultury. nemělo by se to jmenovat "bible"! Vsaď se, že s tím požadavkem že se to nesmí jmenovat bible a že se o té knize ani nesmí mluvit jako o "bibli homosexuálů", některé instituce přijdou! Když pomazánkové máslo není máslo, tak přece Josefína a teplí apoštolové nejsou tytéž figury jako v bibli.

    Si myslím, že normálního homosexuála taková kniha vůbec nezajímá! Spíš to zaujme heterosexuály, jako parodie.

  61. 61Co já vím? Do věřících vidím asi tak jako do buzerantů. Čertví, co se jim honí hlavou a co se jim vůbec honí… Zejména těm, co by chtěli obcovat s církví i s příslušníky stejného pohlaví. Musej z toho mít v makovicích ještě větší guláš než hetero-věřící. Ale možná stačí se vyzpovídat, spolknout oplatku a jsou v poho. :-?

  62. @Teo: Nevím, co se komu honí… ale z homosexuálních věřících se často stávají kněží. Asi se jim líbí Ježíš ;)

    Hm, to ode mě vůbec nebylo pěkné, ale neodolala jsem :)

  63. Tak jsem si taky "smočil": http://ateo.cz/i/5787/ ;) Do Klause sice reju často, ale když on si o to tak hezky koleduje, že? Jinak ho (pořád ještě) respektuju a rozhodně si nemyslím, že by byl fašoun! :p

  64. Boha si Ore nech na odpuštění,až zase budeš míchat hrušky s jabkama jako v 53.
    Islám křesťany svého času přijal,jako dítka proroka Ježíše,který byl jen o trošičku níž než Mohamed.
    Křesťané jim tuto toleranci nikdy nevrátili.Naopak.
    A každej sklízí co zasel.Když si někdo z kolonií natahal domů "barevný podlidi" na práci,tak se holt ty podlidi budou jednou jako podlidi projevovat.
    Projel jsem hodně islámských zemí a nenašel jsem tam větší totalitu,než u nás.Ne že by tam nebyla,je,ale ne větší,jen jiná.
    A Imáni v mešitách se kterýma jsem mluvil,jsou ztěleněním míru,narozdíl od té vaší blonďaté lamy.

  65. tak tos tam mel zustat, pac to je poprvy co vidim ze o necem mluvis pozitivne

  66. Nejsem fanoušek hradní sestavyvšeobecně se to o mě ví a protože neužívám vulgarismy a nešířím pomluvy, nebojím se své názory na bloguje napsat. Na hradní sestavě, v čele s panem Klausem mi ledacos vadí, ale rozhodně nepostrádám logické myšlení a promyšlené jednání. Cílená provokace je podle mě promyšlený akt. Taky tak k tomu přistupuji a moc se nadhazovanými problémy nezabývám i když to zřejmě bylo přáním myšlenky.
    Dnes při listování dnešním Týdnem na straně 60 jsem narazil v rubrice Ekonomika na velkou fotku pana Prezidenta s Putinem a příslušný text. Opět mi bleskla hlavou stará, ale často opakovaná myšlenka, co to zase zahráli na čtenáře bulvárů nebo popravdě, jak říkají mí vnuci – vo co go?

  67. Prezident Klaus je vysoce inteligentní, vzdělaný a moudrý člověk. Nazývat ho senilním starcem je hloupé, zvláště od toho obtloustlého Kojota.

  68. není Ratko na vinobraní u vás ještě příliš brzy?
    Anebo žeby loňská slivovice?:-0

  69. Ratko,
    dle jakých signálů usuzuješ, že Václav Klaus je moudrý člověk? To by mě tedy zajímalo, protože já takové signály nejsem schopná zaznamenat (a to znamená,že buď žádné nebyly, když jsem se dívala, nebo jsem neschopná je zaznamenat, o čemž pochybuju).

  70. ratko jo a pozor, uchyluješ se k osobním útokům druhu, který nijak nesouvisí s ničím. bacha, Kojot chodí do fitka!!

  71. … i když já zase použila slovo fašoun …
    jako krásně manipulační "poplatek" – jak se z Hradu volá, tak se na blogách ozývá.

  72. jo a Saule, este jsem se chtel zeptat, jak tam pristupujou k homosexualum?

  73. Já teda vůbec nějak nechápu, proč je potřeba zabývat se číkoliv sexualitou, pokud taková sexualita nepůsobí někomu újmu-

  74. 69 zas az tak vtipna nejsu :o))

    Klaus je uplne normalni clovek, ktery se umi tvarit. a proto je prezidentem. jsou lide moudri a inteligentni co se tvarit neumi a proto prezidenty nejsou, i kdyz by mohli byt. bohuzel.

    az zvoli nekdoho jineho tak budem mit jineho. Klausa mam na haku. neni to muj typ :o(
    a muj dvojnik at de doprdele a nedela zmatky

  75. to je vono. za Lisku to cely od 6.8. pise dvojnik. proto to nepoznavam.
    a nebo PMS.

  76. myslim ze ten dvojnik mluvi sam se sebou a je treskute vtipny :o)

  77. Vzhledem k tomu, že Liška docela přesně avizovala, kdy tu nebude…

  78. Liško: [56] o senilitě jsem nic nepsal, a pokud mu projevy někdo nepíše, tak mu to stále docela pálí. I když na rozdíl od Ratky se nedomnívám, že je moudrý – moudrý člověk by nedával najevo osobní averzi k odlišné sexuální orientaci homosexuálů vetováním zákona o registrovaném partnerství apod.
    Avšak. Nedávno tu byla Ludmila, která je již nějakou dobu občankou USA. Tak jsem se jí zeptal, jak je možné, že Američané prominuli Clintonovi Levinskou – protože tím činem Clinton popřel všechny hodnoty, které průměrný (tedy naivní, prudérní, a praktikující věřící) Američan uznává. A Ludmila povídá, že všichni samozřejmě vědí, že takový vrcholný představitel má hodně mužských hormonů, takže ho lidé jsou nakloněni omluvit. Tak to jsem tedy čučel. Ale abych se vrátil – takový takový vrcholný představitel, co má hodně mužských hormonů, zákonitě může mít problémy s otázkou homosexuality. Tedy kdybych na tyhle pohádky věřil :-)
    Ve [47] jsem zmínil ješitného staříka (úplně se rozsvítí, když mu někdo pochlebuje, nebo když krade propisky a myslí si jak je šikovný), a ještě bych přidal přívlastek "pošetilý" (když si myslí, že to s tou propiskou nikdo nepostřehne).

  79. 74:
    homosexualita je tam daleko rozšířenější než u nás protože kluci a chlapi před svatbou nemají do čeho píchnout.
    Normální je,že tam kluci chodí po ulici a drží se za ruce-což ale nemusí být přímo výraz homosexuality,ale obyčejného přátelství.To tam někdy splývá v jedno.
    Homosexualita je ve spoustě islámských zemích tiše tolerována,pokud se homosexuálové přímo nechlubí,že spolu mají sex,nebo je přitom někdo nechytne.
    Pak můžou mít problém a v Iránu i jinde dost velkej,jinde zase menší.
    Holt jinej kraj,jinej mrav.
    To se nauč ctít ty ztělesněný optimisto.

  80. a možná by spíš byla na místě otázka,jak to tam mají např. s rozvodovostí,nebo se stmeleností rodiny,která je vždycky připravená svým členům pomáhat apod.
    To bude asi pro fungování společnosti krapet důležitější,než to,že tam nechodí průvody homosexuálů.

  81. ctit, to je taky hezky prazdny slovo, mistre manipulace.
    nezasahuju jim do toho tam.
    jen to nechci tady,
    od nich pro nas, protoze to je to k cemu tady smerujeme.

  82. Parezi, jsi to ty nebo tvuj dvojnik? ja nevim kdo je ratka. kdo pise pod mojim jmenem. neplet to prosim dohromady.

  83. "nezasahuju jim do toho tam"

    to si oni ale nemyslí.Nejen o tobě,ale o nás všech v Evropě a Americe.
    To nehodnotím,jen konstatuju.
    A pokud směřujeme k islamizaci,je to náš problém.
    Multikulti jsme vymysleli my,tak si můžem naliskat sami a nesvádět to na islám.
    Islám si své tradice a víru narozdíl od nás hlídá.

  84. s tebou se jeden musi pekne hlidat kam ho tlacis.
    Lisce jsem k manipulaci napsal ze vidim zasadnejsi problem v necem jinem, a v cem.
    a tobe jsem napsal ze ja nezasahuju, takze americany si nech.

  85. Ratka: žel neznám Tvou názorovou základnu do té míry, abych rozlišil, co píšeš Ty a co někdo jiný – a ani jiné vodítko zde není. Takže omluva za zmínku ohledně oné moudrosti :-)

  86. Parezi, jsi to ty? ty moji nazorovou zakladnu znas :o)

  87. Ratka: jo, jsem to já. Ale časy lehkomyslných i hlubokomyslných diskusí v blogosféře vystřídaly u mne časy jiné, a tak se sem jen občas juknu (ba i zasteskne se mi po "tehdy"), avšak už moc nediskutuji.

  88. no, vypada to ze nastupujou casy "a ses to opravdu ty?"

  89. 60 a násl.Nejsem doma, ale dočítám diskusi.
    Na nechutnosti reagovat nebudu, ale vyjádřím se k záležitosti katolická církev x homosexuálové, když dovolíte.

    Já se o oficiální stanoviska ŘKC starám pohříchu:) málo, ale nemyslím, že by církev odsuzovala homosexuály. Homosexuálně orientovaný člověk je především člověk, se svou hodnotou, osudem a svobodnou vůlí.
    Co však církev rozhodně neschvaluje, to jsou homosexuální praktiky. Protože sex je podle učení ŘKC něco, co patří výhradně do manželství a manželství je svazek mezi mužem a ženou. Tedy i když odhlédnu od shora zmiňovaného bibl. citátu, takové styky skutečně nemůže církev schvalovat.
    Není to celkem nic, co by si církev vymyslela, bylo jí to dáno do vínku:) I když věřím, že dost katolíků by třeba přivítalo změnu ve stávajícím striktním pojetí, některé věci jaksi nelze novelizovat a nic na nich nevymyslíme.
    Církev akceptuje, že jeden každý jedinec má svobodu, jak se chovat. Jsou ovšem jistá pravidla, za nichž se může přistupovat ke svátostem, a soužití v homosex. svazku to (podle mne) vylučuje. Svátost smíření (zpověď) může přijít tam, kde je úmysl se špatného napříště vyvarovat, musí tam být prvek lítosti a pokání; teď to asi nepíšu úplně výstižně, ale snad je zřejmé, jak to myslím.
    Tak bych rozlišovala člověka jako takového a jeho eventuální hříchy – ty jsou na svědomí každého a jeho vztahu k Bohu.

    Podotýkám, že to píšu jako reakci na komentáře, jež se věci týkaly. Žádnými útoky proti mně nebo církvi se nemusíte obtěžovat, protože většinu příspěvků v diskusi nečtu.
    Resp. čtu jen Lišku, Tea a Evropanku, ostatní přeskakuji, tak si šetřte čas:)

  90. ratko,
    promiň, ano, je evidentní, že komentář 69 jsi nepsala ty, není to tvůj styl! promiň!!

    Psal to hajzl, co sprostě zneužívá tvoje jméno. Je to odporný a bylo by hezký, kdyby se to už neopakovalo tady ani jinde.

    Ten podvodník má identifikaci:

    IP: 82.99.166.8
    Host: 8.166.99.82.bluetone.cz
    Prohlížeč: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; GTB7.1; SLCC2; .NET CLR 2.0.5
    Cookie: f4e80720f325b42bae4d63cf4dfffeb5

  91. Saule a ore, vy dva! ááchjo :)

    80 Pařezi,
    jojo – "myslí si, jak je šikovný", to mi taky připadá!

    91 Christabel,
    takové stanovisko církve mi připadá rozporuplné.
    "Církev akceptuje, že jeden každý jedinec má svobodu, jak se chovat. Jsou ovšem jistá pravidla, za nichž se může přistupovat ke svátostem,…"
    Mně to připadá podobné jako odepřít někomu křest.
    Kdyb bylo zjevné u člověka už při narození, že je homosexuál, tak by ho kněz odmítl pokřtít?

  92. 91 Christabel

    Když tedy se nemá "žít ve hříchu", když je člověk homosexuál (protože zrovna náááhodou byl homosexuální styk vyhlášen za hřích před pár tisícem let na jednom místě na Zemi), tak je v pořádku, aby se homosexuál oženil a souložil se svou manželkou?
    Tohle by bylo podle mě teprve to, čemu já osobně říkám hřích! A totiž chovat se proti svému přesvědčení.
    Pro mě být kompletní, celý člověk, být OPRAVDOVÝ člověk, znamená chovat se podle svého přesvědčení a ne jinak.

  93. … jo, dá se na to říct, že podle svého přesvědčení může člověk milovat, koho chce, a toužit, po kom chce, ale nemusí s ním nutně spát. Tak to znamená, že části lidí by bylo odepřeno sexuálně žít? Zůstat neúplný? A museli by to přijmout, ať by chtěli, nebo ne – jak interpretuje církev svobodnou volbu?

    Mě by to zajímalo, jak to teda je. Se stanoviskem církve a se stanoviskem živých křesťanů ke stanovisku jejich církve.

  94. 96To neřeš… takto extrémisticky vyprofilovaných věřících bude nejspíš menší než malé množství. Řekl bych, že jde o anomálii a její nositelé jsou pak v souladu s výše uvedeným jednoduše devianti. :o)

  95. Na rozdíl od Chrisjsem četl všechny komentáře dnešní diskuze. Většina komentů se mi líbila a souhlasím s nimi. Radost by měl i hradní pán, protože se právě diskutuje na téma dle jeho přání /a ne o jiném tématu/ a tak čím dál víc nabývám dojmu, že provokace Hájka jsou chytře vymyšlené a cílené.

  96. buteo,
    to asi jsou.
    Akorát to samo o sobě není nic pozitivního, bohužel.

  97. 96 Lisko, prece cirkev nemuze nekomu odeprit sexualne zit dle sveho presvedceni. je to jasne jako facka. kdyz budez zit tradicne v manzelstvi muze a zeny dostanes svatost nebo budes zit ve hrichu a tak ji nedostane. nemusi byt prece vsichni katolici. dnes maji lide na vyber. a chris to rika jasne, bylo vyhlaseno katolickou cirkvi ze homosexualove nemaji mit sex a pres to nejede vlak. tak to proste je.
    homosexualni par si musi dojit pro pozehnani jinam. myslim ze evangelicke cirkve toleruji homosexualy.

  98. jinak taky nejsem nejak extra nadsena ze zmalovanych transvestitu (stejne jako nemusim okazale zmalovane polonahe hetero). ale u nas na jizni morave pruvody neorganizuji. asi by to byla legrace, ale takovouhle legraci nemusim ani u hetero. nemam rada srocovani davu a organizovanou srandu obecne. no uz jsem stara bába :o( napada me ze jsem tohle nemusela ani zamlada. desilo me to vzdycky.

  99. jo, napada me ze i na jizni morave jsou pruvody taky:o) jo, treba bude vinobrani homosexualu :o)) to by se mi libilo. asi lepsi napad nez pruvod. treba to nekoho napadne.

  100. Mě totiž už sereš vystavováním svého soukromí, všeho toho, co máš i nemáš v hlavě, svého sexuálního života, své morálky, cti atd.

  101. to jsem zvědav kdo psal to přede mnou jestl ta pravá nebo levá…diskuze plodná a čtivá..jinak homo mi nevadí,ale to exhibování na ulicích je zbytečné a do našeho státečku se nehodící,ale holt Berlin už jim je asi malej….

  102. A sakradrsoň, nějak to tady zhoustlo, kua… Pro odlehčení odkaz ve WWW ;)

  103. Ty dvě poslední ratky jsou samozřejmě falešné.

    Jinak:

    "Není to celkem nic, co by si církev vymyslela, bylo jí to dáno do vínku:)"

    Ehm… kým?
    Církev je přeci organizace lidská. Nikoli stvořená bohem…
    Pravda, není to ani člověk, aby si něco vymýšlela. Přemýšlím, kým bylo dáno do vínku našemu státu, aby se stal členem EU, nebo aby nakoupil Gripeny…

  104. Já mám veškeré informace týkající se Klause z hradniparticka.cz a podle nich je ten Klaus fajn, něco jako Mr Bean.

  105. jen ta posledni je falesna.
    ta predtim vychazi z vinobrani ve Znojme. to je slavnost a demnostrace vinaru. i kdyz tam pravidelen chodim, mam cim dal tim vic smisene pocity, co je vlastne cilem takovych akci. kam vedou jakym smerem… k cemu
    takze se vracim na zacatek. Zajimalo by me, co si predstavuji organizatori jako cil akce Praha Pride. spor od pocatku je o to, ze se nejaka osoby vyjadrila ze by primator nemel zastitovat pruvod homosexualu prahou. protoze (podle nej) neni v souladu… s necim co se snazil vysvetlit z krestanskeho pohledu.
    A klaus se od tohoto vysvetleni nedistancoval.
    a to je cela kauza. nebo je tam jeste neco jineho?
    ta manipulace tam nekde je.
    Máme nazor konzervativniho katolika pak odmitnuti se distancovat od techot nazoru ze strany Klause a následné rozpitvávání těchto dvou "událostí" verejne? Každy si pak přihřívá svojí polivčičku a zviditelnuje se :o) a gayove tančí. ti to vyhráli na celé čáře. jsou videt a mluví se o nich. určitě přijde na akci hodne lidi.

  106. [103]
    je anonymní zneužívatel, není to ratka. To se pozná.

    Kočičko 103, není zřejmé, koho oslovuješ. Když tě to irituje, už to nečti. Bylo by to skvělý. A kdybys držela hubu, bylo by to vůbec nejlepší, neznám nikoho, kdo by se s tebou chtěl bavit.
    Ostatní na to prosím nereagujte, ať ty anonymní podvodné komenty můžu mazat, aniž by pak vaše následné komentáře vypadaly, že reagují na něco, co není…

  107. Vyšlo sluníčko, tak jsem na chvíli on-line.
    Včera jsem zapomněla napsat, že z diskuse souhlasím s tím, co psala Mod (75).
    A dnes jsem zaslechla, že Dělnická strana plánuje protesty proti tomu pochodu. Tak se ukazuje, že měl pravdu můj táta (38), protože myslím, že kdyby z toho Hájek a Bátora neudělali téma, tak to nácky nezajímá.

  108. Liškonevím o tom, že by církev někomu odepřela křest z důvodu sex. orientace. Církev křtí i děti narozené z IVF, ačkoliv tu samotnou metodu neschvaluje.
    Rozhodně církev také netvrdí, že je správné, aby se někdo, kdo se necítí povolán k manželství, do něho nutil. To je nesmyslná interpretace.
    Zůstat neúplný kvůli absenci sexu:) Tak na světě je dost lidí, kteří prostě sex nemají, i když by chtěli.
    Z hlediska církve je člověk úplný, celý a opravdový, pokud následuje Krista, ne pokud sexuálně žije. Ale interpretuješ to opravdu zajímavě:)
    Nějak nerozumím, proč to řešíš. Nejsi homosexuálně orientovaná, nejsi ani křesťanka. Ano, v konkrétním případě křesťana – gaye to je jistě problém, ale nech to na svědomí toho člověka, on si to musí pořešit se sebou, s Bohem, třeba se svým zpovědníkem…
    Doufám, že Tě nepobuřuje, že si církev dovolila stanovit na základě Bible pravidla, za nichž je možno přijímat svátosti. Ale stížnosti nesměřuj na mne, já s tím nic neudělám.
    Nemyslím, že bych byla nějak extremisticky vyprofilovaná (97), ale jistě si to někdo myslet může…

  109. Ratka: myslím, že on ten "náš národ" sice toleruje gaye a lesby, ale ústy politiků říká: "Buďte si odlišní, ale nemusí o tom nikdo vědět."
    Zatímco Prague Pride demonstruje myšlenku "Svou pravdu nechceme skrývat".
    Bohužel se často najde nějaký dement, který má potřebu hodit si cihlou, nebo něco podobného. A toho se zase bojí vrcholná politická reprezentace.

  110. Jmenuju se Ratka. Radek je spousta. Tvé jméno je liška? Čtu to proto, abych to sem mohla napsat.

  111. Ještě dovysvělteníTo "následování Krista" samosebou neznamená, že se musí stát duchovním, řeholníkem a podobně, nýbrž že má dodržovat přikázání a žít tak, jak učil Ježíš. Aby to zase někdo nepochopil špatně.
    Člověk má naslouchat, k čemu je povolán. Někteří k manželství, k němuž patří sex, jiní zase k jinému životu…
    Zjistit to správné může být obtížné.

  112. …a jednu hezkou hračku pro všechny:
    Pokud vás zajímá, odkud píše někdo, jehož IP adresu znáte – můžete zkusit třeba uvedenou v [93], pomůže vám tento přenádherný program
    http://en.utrace.de
    – jen mu zadáte IP adresu a už víte :-)

  113. Ratek v Kyjově zas tolik nebude, to proguglime a mame ji ;-)

    [111] (možná po vymazání míň než 111) Chris – no KONEČNĚ!

  114. 112 Chris,
    no pozor – "Nějak nerozumím, proč to řešíš. Nejsi homosexuálně orientovaná, nejsi ani křesťanka"
    Proč? To bys mě rozesmála: To tys opakovaně v komentářích vracela téma homosexuality, já ne, já mluvila o slovní manipulaci. Já se jen rozhodla tě neignorovat, protože jsem hodná holka a křesťanka. Oficiálně náležím ke katolíkům a ti se mě hned tak nevzdají, ani kdybych jim řekla, ať mě škrtnou. Známe to.

    "Zůstat neúplný kvůli absenci sexu:) Tak na světě je dost lidí, kteří prostě sex nemají, i když by chtěli."
    Tos předělala. Já říkala něco jiného.
    1) Lidi, co sex chtějí, ale nemají, si to zřejmě zvolili, protože je jen na nich , jak si to zařídit. Takže to jsou lidi, co ho asi nechtějí nebo prostě volí si ho odepřít.
    2) Lidi, co sex chtějí, ale nemají, protože jsou třeba ve vězení, těm to znemožnili jiní lidé. Ne žádné přikázání boží.
    3) Homosexuální věřící lidi, kterým tedy podle tebe bůh nezabraňuje v homosexuálních touhách, ale zabraňuje v sexu jiném než se ženou v manželství, ty teda tím pádem odsuzuje k životu bez sexu. Protože jít proti sobě a sexuálně žít se ženou, to jistě není nic, co by Bůh chtěl. Není to opravdovost, není to ježíšovitost. Si myslím.
    A volba teda není na těch lidech, je jim odebrána. A to je mi protivný.

    Totéž:
    "Z hlediska církve je člověk úplný, celý a opravdový, pokud následuje Krista, ne pokud sexuálně žije. Ale interpretuješ to opravdu zajímavě:) "
    Jo, opravdu zajímavě – pokud jsou křesťanští homosexuálové odsouzeni k životu panenskému, aniž by to byla jejich volba, nemůžu s tím souhlasit.

    Takže mně zas připadají rozporuplné interpretace tvoje.
    To téma křesťanství jsi sem vnesla ty. Ne já. Pak mi říkej, že nejsem ani homosexuál ani křesťanka, a přesto se o tom bavím. Chacha.
    Nejsem černoch. Musím se proto bavit jen o běloších? To by potom ta adopce na dálku asi nefungovala :-))

  115. Liško, nevnesla jsem to sem já, pročti si pozorně diskusi:)
    A nevnáším to nikam cíleně, do diskusí jinde než u mne vůbec ne a u mne pak sama od sebe velmi výjimečně.
    Neberu Ti tvoje názory a nikomu jinému, klidně to řeš, když myslíš. Jen myslím, že na tom nic nevymyslíš:)
    Připomínám, že já jsem o výrocích týkajících se této problematiky sama nepsala. A neberu alibismus, kdy budeme plivat na údajně manipulativní výroky a nepodíváme se na podstatu toho, čeho se tyto výroky týkají.

    Znovu musím zopakovat, že po gayích nikdo nechce, aby se nutili do svazku se ženou.
    Jenom pokud žijí v homo-svazku a chtějí v tom pokračovat tak (myslím) nemohou ke svátostem. A je asi na každém, aby si řekl, co z toho upřednostní… no, teď to trochu zjednodušuju, ale v podstatě to tak je. Uvědom si prosím, že ve víře ani v účasti na mších jim nikdo nebrání. Jsou v obdobné situaci jako např. křesťané žijící v nesezdaném svazku nebo v neplatném manželství.
    Nikdo neřeší, je-li věřící homosexuál a nikdo jej nevyžene od brány kostela.

  116. Lidi, co sex chtějí, ale nemají, si to zvolili?
    Neslyšela jsi nikdy o nešťastných lidech, kteří nemohou najít partnera? O lidech nemocných, po úrazech, s nemocným partnerem, jemuž nechtějí být nevěrní?
    Takové zjednodušování života, které tu předvádíš… no snad je to jen pro účely diskuse.
    Představa, že člověk má to co chce, v podstatě že má právo mít to co chce, tedy co ho napadne, že chce… připadá mi to naivní, promiň. Nejsme malé děti.
    Představy, že přece smíme mít, nač si vzpomeneme, a okolí se tomu musí přizpůsobit (přece gay chce mít sex s mužem a církev to má akceptovat a bez problémů mu umožnit účast na svátostech, člověk může spát s kým chce a s kým mu jeho přirozenost velí…). No, jsme lidé různí:)

  117. 119
    Nemám pocit, že něco "řeším." Tohle slovo v tom kontextu ostatně nikdy nepoužívám, protože mi připadá neadekvátní. A to souvisí s tím, že říkáš, že stejně nic nevymyslím. To máš pravdu, to souhlasím. Nevymyslím. Protože smyslem diskuse nemusí být něco vyřešit nebo vymyslet. Výsledek nemusí být cíl.

    Tak to se mi líbí, že církev nikomu nebrání přijít (na mši atd). To jo. Ale nebere ty lidi za "plnoprávné" členy. No dobrá, to vyplývá z jejích ustanovení a mně je do toho akorát tak houbeles.
    Nebo: Na účasti na mši jim jako třeba i rozvedeným nikdo nebrání, protože se nedá kontrolovat, kdo všechno na mši přijde? Kdežto u zpovědi by se to provalilo.

    120
    Jo, lidi, co sex chtějí, ale nemají, si to zvolili, je to jejich volba. Protože se todá nějak jinak zařídit. Třeba zaplatit. Taková možnost pořád je jako možnost.
    Kdo má nemocného partnera a nechce mu být nevěrný – no vždyť, je to jeho volba, jak si to se sexem zařídí. Když se rozhodne nebýt nevěrný, tak není. Tím líp. Ale nemá nárok si stěžovat – pokud je to typ, který děsně chce nutně pořád sex – že ten sex nemá. Protože možnosti existují. Když neodpovídají jeho přesvědčení, tak je nevyužije. A je to to nejlepší. Ale pořád je to jeho volba.

    Já taky nemám partnera. A pokud bych chtěla sex, tak je to snadný. Třeba včera stačilo odpovědět na došlou sms "ano." Ale když je právě teď moje volba nemít sex s milým hezkým sousedem, ale s partnerem, tak ho nemám. A nestěžuju si proto ani náhodou! Je to moje věc. Co je na tom? Nic. Realita.

    Kdežto věřící homosexuál je teda podle církve buď nutně bez sexu, anebo nucen se oženit s někým, koho vůbec nechce. Nicmoc.

  118. V Kyjově všichni spolu šukáme, když chceš zazvoníš na souseda nebo prostě jen vyjdeš ven a na někoho mávneš.. je to fuk.

  119. 122
    to je sice hezký, ale stále zneužíváš jméno někoho jiného. Kdybys psala pod jakýmkoli jiným jménem, bylo by to o kapánek lepší.

  120. Už radši nebudu v debatě pokračovat, pokud jsi nechtěla hovořit o církvi, měla ses ohradit už nahoře (61), což jsi neudělala, právě naopak, vděčně ses tématu chytila.
    Také jsem se rozhodla zvednout hozenou rukavici:) a některé věci, které se mi zdály nepochopené či zjednodušené vysvětlit, i když je otázka, zda není ještě příliš brzy. Měli bychom počkat, až usedne zvířený prach po předchozích bitvách:)

    Jen doplňuji, že na mši může kdokoliv, nejen křesťané, ateisté, lidé v hříchu, prostě kdokoliv, a ne proto, že se to nedá kontrolovat:) Nechodíš nikdy? Já jsem právě občas chodila už před lety, kdy mne vůbec nenapadlo, že bych do církve vstupovala.
    Ke zpovědi také může každý katolík, ale není asi dáno předem, že zpověď se rovná automaticky rozhřešení a přístup ke svátostem.
    Stejně tak víra – věřit v Boha může každý.

  121. Jo, to mně připadá opravdu dobrá věc, že na mši může každý. To vážně.

    Zvířený prach – to je parádně řečeno. Já se tak těším, až usedne! To bude hezký.
    Nojo, kdy to asi bude… :)

  122. Než se posbíráme, dáme dohromady, smíříme s porážkami, uzdravíme rány a vyrazíme utržit nové.
    Tady už je jasno, ale stejně, chce to trpělivost… a pokoru:)

  123. Ano, jdu pomalu na to :)
    Možná se to nepovede na první pokus a zase se nechám strhnout, omlouvám se radši předem.

  124. Požádala jsem svého kamaráda – gaye, jestli by si přečetl diskusi a vyjádřil se k ní; nevzpomínám si, že bychom spolu toto téma dříve nějak probírali a neznala jsem přesně jeho názor. Poslal mi své vyjádření, nemůže to sem momentálně napsat sám. Tedy kopíruji, i když mám obavy, že to systém zase zkomolí a vypadnou písmenka s diakritikou.
    Chris

    Dovolím si shrnout, co si o celé cause myslím, ale je to trochu zamotané, neb mnoho zúčastněných reaguje na něco jiného, než na to, co bylo řečeno. Vezmu to postupně:

    Zda je potřeba ten průvod jako takový?
    Ano, je. Není to demonstrace proti nějakému utlačování, je to jen demonstrace toho, že jsme tady a nestydíme se za to, jací jsme. A to je (a asi hodně dlouho ještě bude) potřeba. Spousta lidí má se svojí orientací potíže, hlavně na začátku, když si ji uvědomí (já taky). Může to být období dost těžké. K tomu pochopitelně moc pomáhá to, pokud člověk okolo sebe vidí jiné homosexuály – třeba známé osobnosti-celebrity (takových, co se k tomu otevřeně hlásí, v ČR ale pořád ještě moc není), známé kolem sebe (nejlépe vrstevníky – vzhledem k tomu, že jsou ve stejné situaci jako já, taky mi asi moc nepomůžou). Tudíž zbývají takovéhle akce. V tom vidím smysl takových akcí já. Když jsem byl na VŠ, taky jsem se kdysi takové akce dvakrát zúčastnil, tehdy to bylo v Karlových Varech.

    Zda je v pořádku, když záštitu akci poskytne pražský primátor?
    A proč ne? Primátor poskytuje záštitu akcím různého typu, které se týkají ještě menšího počtu lidí, třeba typu setkání příznivců dechové hudby, sběratelů poštovních známek (vymýšlím si, protože si konkrétní příklad nepamatuju, ale z plakátů vidí člověk ledacos). Nevidím důvod, proč by nemohl poskytnout záštitu akci tohoto typu. Je to přece jen povzbuzení: Máte naši podporu, nebudeme Vám házet klacky pod nohy, nemusí to přece být nutně spojeno s finančním příspěvkem. Asi to není úplně potřeba, ale nevím, proč by kolem toho měl být nějaký poprask.

    Pan Hájek má pochopitelně právo s poskytnutím záštity nesouhlasit. Leckdo další má právo nesouhlasit s názorem pana Hájka, že nesouhlasí se záštitou. To je prostě jen o názoru a je o tom možno vést diskusi.

    Co mi vadí na názoru pana Hájka (a tom vést diskusi nehodlám), je ono slovo „deviantní“, které je opravdu v běžném slova smyslu zpravidla vnímáno jako „odchylka nežádoucím směrem“ (viz třeba výklad tohoto slova na wikipedii). V ekonomice a ve statistice má možná neutrální význam ve smyslu „jakákoli odchylka od průměru“, ale v běžné mluvě nikoli. Tvrzení, že homosexualita je něco nežádoucího, mi pochopitelně vadí – to je taky to hlavní, proč se na Hájka sesypala taková kritika, protože tohle je názor, se kterým obecně lze sotva souhlasit.

    K matení pojmů tu trochu dochází v tom, že se do Hájka mnozí naváží s tím, že protestuje proti konání toho průvodu, proti tomu on ale neprotestoval, nelíbí se mu jen, že mu Svoboda dal záštitu. (A i to spíš z toho důvodu, že je to člen ODS-konzervativní strany a ne pražský primátor. Kdyby byl pražským primátorem Jiří Dienstbier ml., asi by se do něj nepustil, resp. musel by to udělat jinak, kdyby přec jen chtěl tu debatu vyvolat).

    Setapouch

  125. A abych nezapomněla, pokud by k tomu měl někdo nějaké otázky, klidně je sem napište, v diskusi se může pokračovat:)
    Chris

  126. [131]
    Chris, já myslela, že tady bydlím já, a ne ty. Jsi si jistá, že ti komentáře tohoto typu přísluší?

    Nebo méně zdvořile a více rozhodně říkám: Tohle ti nepřísluší.

    [130]
    No dík za další názor, ale dávám přednost tomu, aby se buď každý vyjádřil sám, když chce, nebo nic.

    Setapouchovi rozhodně dík za prodírání se názory v diskusi a vlastní vyjádření – akorát nechápu, proč jsi, Christabel, spustila tuto akci :)
    Především: o smyslu pouličních oslav orgaizovaných homosexuály jsem nikdy nepochybovala, smysl akce mi byl vždy zcela jasný. A akce je mi milá. Nechápu, proč mi tu, Christabel, přes prostředníka vykládáš, co chtěl básník akcí říci…

    a navíc pod článkem, který má za téma slovní manipulace některých divných lidí, nikoli tu akci jako hlavní téma. Pošesté opakuju, že ta akce je výborná záminka pro rozvíření mnoha diskusí – a já si vybrala z těch mnoha témat téma manipulace.

  127. Liško, promiň, jdu od toho. Já jsem myslela, že Tě bude zajímat názor někoho přímo z komunity. Však si se odvolávala na Kombajna a tak.
    Setapouch to sem nemohl napsat z technických důvodů, nešlo mu to vložit, tak mi to poslal.
    A výslovně mi tam připsal, že pokud bude někoho něco zajímat, k čemu se nevyjádřil, tak ať to napíše do diskuse, že odpoví, to je celé. Tak jsem to doplnila do komentu 131. Že tady nepíše sám jen technicky, jinak že se rád vyjádří, je diskusi otevřený.
    Teda, to se mi snad zdá, ta tvoje reakce.
    Buď tak laskavá a smaž ty mé dva předposlední komenty, díky.
    Jsi fakt hysterka.

  128. :-)
    Já vím úplně nade vší pochybnost, že hysterka jistě nejsem.

    Setapouch dobrý, já jsem ráda, že se můžu dovědět jeho pohled na věc.

    Ale k diskusi na toto téma zde nevybízím, protože pro mě není o čem diskutovat: veselý pochod homosexuálů Prahou jediné vítám. Pokud chceš někoho vybízet k diskusi na toto téma, máš možnosti jinde, ve své režii. Klobouček.

  129. Liško, nevidím tě rozhodně jako hysterku :)..a už vůbec ne proto, že si na svém blogu určíš, co ano a co ne ;)
    To bys měla Chris respektovat, to promiň..taky si pochopitelně určuješ, co ano a co už ne,…co je na tom špatnýho ?
    A s tou pokorou..řekla bych, že zrovna lišce nechybí..
    Už se mi to chtělo napsat dřív, ale chtěla jsem to nechat být, no.. nějak nemohu..tak sorry..

  130. dobře ti tak Liško!
    Zkoušela jsi se chovat submisivně k člověku,který si tě neváží,který se cítí být o 10 pater výš než ty a který na svém blogu vyvolal o tobě diskusi a s tichým souhlasem nechal nepřímé komentáře k tvé osobě jako ke kurvě,apod.
    Tolerance má své meze!!!!
    Bylo by krásné nemuset je určovat,ale žijeme ve světě,kde se každá chyba trestá.Právě těmi netolerantními.

  131. Jó, jó.
    Taky vidím, že budu muset svou až přiblble optimistickou dobromyslnost brzdit; vypadám pak jako chudinka a taky se to pak zbytečně táhne.

  132. Napíšu to na plnou hubu:
    Liška se dost často snaží chovat smířlivě a vstřícně právě v případech, kdy nechce přestřelit, nechat se strhnout emocemi (negativními), nechat svého hosta na gblogu pod plnou palbou nesouhlasu.

    Je fakt, že potom, když řekne dost, je to podobný efekt, jako když manželka od svatby manžílkovi podstrojuje a ustupuje a skáče kolem něj a podle něj a kdeco si nechá líbit, a pak najednou po iks letech stoupne na zadní a řekne stop. Chudák manžel na tu nečekanost taky zareaguje na stopro agresívně. :-)

  133. Jo. Asi se hlídám, abych neřekla "stop" předčasně; aby to náááhodou někomu neudělalo malé bebí a nezpůsobilo újmu na jeho svobodách. To by se toho stalo, co? :)

    Nebo že by to ode mne byla rafinovaná forma trpělivosti, která nakonec vede k adrenalinovější konfrontaci, než je nutno? Ale žádnej extra adrenalin mi to nepřineslo… furt klid a své místo. A to je lepší.

    Doufám, že někdo přijde s nějakou pěknou provokací, abych si mohla vyzkoušet odkazování do patřičných mezí včas.

  134. ru, souhlas. manzelka se třeba leta pretvaruje a chova učelově (aby bylo dobre) a přitom se v ty roli vubec necícít dobře a spokojene. hraje pilne na partnerovy (okoli) housle. Pak ji rupne v bedne a rekne ze ted bude po jejim a ze bude hrat odted hrat jen na svoje housle. a že hra (tonina) toho druheho ji nezajima. a jsou rozladení :o)) a musí začínat znovu a úplně jinak. Ladit housle a chytat tony. JInak to budoumit rozladene furt a musí od sebe (jinak se zabiji)

    Nejlepsi je vubec nevyjit vstric pokud to smrdi teritorialnim bojem. pokud stojim proti psu co si narokuje a dominantne ochcava vsecky rohy a ja se nechcu nechat ochcat. takoveho je treba kopnout mezi koule vcas. ze mu to tam nepatri. Takze souhlase s recenym.

    Kdyz treba chodim do prace a dostavam za to penize, tak mi nevadi kdyz si kde kdo se mnou vytre řiť a vyhovujemu to tak. Proste je to součást my práce a neřeším to. Nevadi mi to ani trochu. Ale taky jsem se musela k tomu dopraovat. MOje energie jsouporad kompaktni at prochazi jakoukoliv prdeli :o))

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.