+ REKLAMA NA MEXICKOU CHŘIPKU JAKO BONUS
Když socialismu odzvonilo, odzvonilo i panu Vajíčkovi a kvazireklamám hlásajícím sobě kvalitu podniků socialistického hospodářství. Množství ekonomických subjektů se objektivně rozrostlo a reklamní časoprostor se doširoka rozepjal. Začali jsme slýchat:
„Vyberte si Vaše auto!"
Né, své! Tahalo mne to za mladicky školometské uši. Který blbec tohle vymýšlí a jací idioti to dovolí odvysílat?
Teď si už říkám: Je v tom záměr? Marketingová strategie? Proč by to jinak v reklamě bylo?!
„Výhodně investujte Vaše peníze!"
To zní mnohem důrazněji a kapitalističtěji než pouhé:
„Výhodně investujte své (ubohé) peníze."
Pokud nějaké máte. Jedno slovo ve větě, místo MOŽNÁ použít ASI, místo ASI říci PRAVDĚPODOBNĚ přesvědčivým tónem, to dělá divy! Tak vzniká tendenční zpravodajství, o kterém se mohou všichni dušovat, že je objektivní. Ne, není.
„Nový čistící prostředek, hustější než běžné čistící prostředky!"
Už nestačí, že je hustší. Musí být hustější (podle vzoru „Bílá bělejší, prádlo čistější" gramaticky špatně, aby se to rýmovalo). Slovo „hustější" zní patlavě kašovitě, mnohem pastózněji než táhlé „hustší," které přece jen zvukově ještě trochu teče, asi jako palačinkové těsto. S tímhle efektem tvůrci reklam kalkulují, chytráci? Je to tak, anebo za vším hledám složitosti a prostá pravda (nikoli složitější „pravdou") je, že reklamy vymýšlejí nedovzdělaní imbecilové?
To je teda hustý! V každém případku :-)
Harmonie „opravdové přírody" v čaji je také povedená, o hodně „víc harmoničtější" než samotná příroda, copak to necítíte? A byla tato přirozená příroda, tato zelená zeleň vykonstruována s nedostatečnou schopností myslet, anebo je naopak cíleným produktem vysoce nadprůměrného mozku, přesvědčeného o vzdělanostní ubohosti chytlavé divácké komunity?
Dověděla jsem se, že „85 % zadních zubů bývá postiženo zubním kazem." Taková kvantifikace vytržená z kontextu (zatím ne z dásně) je skutečně kouzelná; dá se s ní čarovat: Myslíte 85 % mých zadních zubů v tomto okamžiku? Nebo 85 % zadních zubů jednotlivce postupně během celého období života až po okamžik smrti v 80 letech? To by nebyl žádný div. Nebo snad 85 % zadních zubů celé populace průměrně v tomto roce, vztaženo i k bezzubým kojencům a bezzubým starcům? A 85 % zubů jaké populace? České? Včetně lidí, kteří si nikdy nečistí zuby? Spočítají se všechny zkažené zadní zuby vzorku dospělé populace v patřičné věkové struktuře a vztáhne se to k sumě očekávaných zadních zubů dospělého člověka krát počet účastníků šetření? Anebo je to průměrná hodnota podílu zkažených zubů z momentálního počtu zadních zubů všech jednotlivců, i těch, kteří už mají jen tři zadní zuby a žádné přední? Nebo každý účastník výzkumu odpovídal na otázku „Kolik procent zadních zubů máte zkažených?" A co jsou to vlastně všechno zadní zuby?
A takovéhle vypovídající přesvědčivé „statistiky" nenacházíme zdaleka jen v reklamě na zubní pastu. Kdyby tak všichni, co mají čtyři zuby moudrosti, byli 100% moudří!
Nechci tu „zmiňovat prasečí chřipku," chci se na závěr zmínit o úspěšné globální reklamě na mexickou chřipku. Jde snad o něco jiného než o reklamu? (Překlad do chytlavější, více vyvinuté řeči: „Je to snad o něčem jiném než o reklamě?") Můžeme si být jisti, že v kapitalistickém světě jde vůbec ještě někdy o něco jiného než o reklamu? Ze které profitují například farmaceutické firmy? A dožijeme se toho, jak půjdou farmaceutické společnosti ještě víc nahoru, tomu věřím. Ale prasata se toho možná nedožijí.
Samozřejmě, že jde o něco jiného než o reklamu. Ta je pouhým prostředkem a nástrojem, nikoli cílem.
No jasně a k čemu? Bez reklamy nemáš zisk a nejsi "in" a reklama sama je odvětví "jak prase." :)
co mě dostává, je, že to většina lidí doopravdy spolkne i s navijákem.
co kdyz se ta reklamni masaz dostane do podvedomi a clovek to spolkne aniz by o tom vubec vedel… ze to spolkl.
4:
To se děje pořád a všem, ne?
jo, deje. vsem a porad.
Člověk se ubrání asi jen v oblastech, které jsou pro něj důležité, ve kterých se orientuje sám a nepotřebuje reklamu, aby mu radila, co je lepší.
By mě zajímalo, která kazová slova používám při mluvení já, na co jsem chytlavá. Na to se blbě vytváří náhled. Proto může mít ta "masáž uší a očí" takovou moc.
3: já teda určitě žádná reklamní sdělení nepolykám. Polykám jedině Hóls, Aspro (co jiného), Pangamin, Vijágru, Argynmaks a Betadyn čípky.
a stejně, není ten článek skrytá reklama na ústav pro jazyk český?
8:
Jasně že je to reklama!
Akorát mi nikdo neplatí…
9: s’ jim zapomněla poslat fakturu
2:Dyx napsala: "Můžeme si být jisti, že v kapitalistickém světě jde vůbec ještě někdy o něco jiného než o reklamu?" Brain salad surgery. Jestli na týhle hrubě nepovedený formulaci trváš, taxeš ve stejný poloze, jako ti mediální vymejvači mozků… :p
asi nejde o reklamu nybrz o penize :o)
a fousek, kterým otvorem ty čípky polykáš?
11:
To mě dostává, že jednostranná formulace za účelem provokace zrovna tobě připadá tak nemístná! Hoho!
no me to prijde normalni, ze jde o penize. Vsechno ostatni si clovek nejak zaridi ale penize musi od nekoho "dostat" neboli vymamit.
13: hyperprostorovou dálnicí, přece
:-))))
16: no hlavně abys měl dálniční známku :)
Liško, blbců je přece mnohem víc než chytrých lidí, takže pro koho se asi dělají reklamy …
A kdo dělá reklamy, ehm, takzvaný MBA (mladý, blbý, ambiciozní)
Takováhle reklama bude existovat, dokud budou existovat lidé, co se na ni chytí. "Viníkem" tedy nejsou až tak lidé, kteří ji vytvářejí, ale ti, kdož za ni platí v ceně výrobku.
Na mě osobně reklama působí spíše jako odpuzovač a většinu nabídek tedy bojkotuji, ale je to účinné asi tak, jako když jsem likvidovala velké supermarkety tím, že jsem nakupovala v malém krámečku u nás na rohu. :-)) Zatím. Ale třeba se někdo časem přidá……. :-)
15:
že jde o peníze, to jo, ale jakým způsobem? Ať si je lidi vydělávají tím, že k něčemu přispívají, a ne otravným spamem jako je reklama. Všude, kam se podívám, kam nastražím ucho, se mi do něj agresivně nutí reklama.
Z toho vyplývá, že nastala chvíle, kdy bych měla vyjet do přírody… :)
19, 20:
Jenže já moc "blbců" neznám, se mi zdá.
Několik "chytlavců" ano: Když moje kolegyně místo slova "koláč" použije s patřičně reklamním tónem termín "sladká záležitost" a myslí to vážně, musím se chvilku snažit, abych byla schopná to tolerovat a přejít na věky věkův.
MBA je pěkný termín pro nepěkného nezralého loktaře :)
Víte, co je zajímavé? Že ti, kdo se chovají jako gentlemani, nebývají z téhle kategorie.
21 Toho LIsko nelze dosahnou direktivou. lide si budou chtit vydelat penize co nejjednoduseji a rychle. A tohle skyta reklama a marketing. par lidi na vrcholu pyramidy taha za nitky, kolik lidi si koupi nejakou posranou vec. A kdeyz si ti lide koupi tu posranouvec tak se rozjede obrovsky kolos vyroby. Tam je opet hormada lidi. Kazdy z nich dostane kapicku z te obrovske smycky poptavky-objednavky-vyroby-distribuce. Ale na zacatku je marketing a reklama. Koupis? Muzu vyrabet? Nebo dovezt z nejake levne zeme?
A opet temto lidem na vrcholu pyramidu kapou penize. Ted jiz od prekupniku kteri se namazou na tom ze kolo vyroby (ted dovozu) se roztaci.
Kdysi to bylo naopak. Pamatuju si to. Naplanovalo se kolik se vyrobi za petiletku, postavili se fabriky a jelo se. Odmeny byly za splneny plan :o)) ale urcite to nebyly podily ze zisku, kseftu. ZAdny nebyl :o) penize byly jen papirky nemely hodnotu. bylo jen zbozi vyrobene planem. a proto ani zadny prekupnik a zadna reklama nemely smysl.
taky me reklamy stvou. ale podle me je to ovoce systemu. System rodi tyto deti automaticky. Z podstaty sebe sama. Clovek by musel znicit system aby odstranil reklamu.
a ze je reklama uplne vypatlana? to je podle me samozrejme. Utoci na ty nejprimitivnejsi pudy. I ten ktery rekne ze se ji neridi tak se ji ridi. Tim ze nic nekopi od toho vola tak se jiz nechal reklamou ovlivnit.
nekdo rekn, jeziiis, tak reklama od xxx je tak debilni a tim ho nasadi do hlavy lidem kolem nej. A ti az budou nakupovat tak budou zvedavi zda ten blby xxx je fakt tak blby. A koupi si to a reknou, no to teda byla blbost :o)) ale ucel byl splnen. vyrobek je znamy a spousta lidi si ho koupi.
No, tak jestli tech blbcu je vic, ehm, vzdy se dela prece reklama pro majoritu, reklam pro "hornich 10 tisic" jsem videl par, tak treba na byt na Vaclavaku :-). Reseni, ktere jsem zvolil je nemit televizi, na internetu reklamy ignorovat, ze sve domovni schranky reklamni letaky davat do schranky neoblibene sousedky :-))) a pak kdyz treba vidim nejakou reklamu, analyzovat, kdo ji delal. Videl jsem takto par (malo) reklam, nad kteryma jsem se fakt pobavil, ale mnohem vice reklam, u kterych nevim, jak maleho jej tvurci maji a jestli maji uz 20 let ci 22, nebo jeste trpi pubertou :-)
Ano, jiste ze existuje i provokativni reklama (viz Ratka 25), ale ignorovani je asi jedinou obranou.
Jo, ratko! :)
dEJWYDe 26:
Nojo, na krásné, kvalitní, dobré věci žádnou reklamu nikde nevidět. Ani na drahé obchody, kde ty věci najít; to už musí člověk vědět nebo hledat nebo otevřít příslušný časopis, aby našel – pak už to není takový spam.
Ale ne jen horních 10 000 si kupuje špičkovou kvalitu (v nějaké své preferované oblasti, ne každý den). Naštěstí.
… to už odbočuju.
Taková líbivost (různého druhu, podle cílové skupiny) z těch reklam čiší, brr.
Nu, Lisko, odpovim jinak.
Koupil jsem si pred casem sedacku (Bo concept), ktera rozhodne nepatri k levnym. Zadnou reklamu dana firma nepotrebuje, neb se prodava takzvane sama. Stalo me to spoustu penez, navic cekani, nez mi milostive udelaji na zakazku to, za co chci vyhodit sve prachy.
Mezitim mi spousta amateru nabizela bud vice, ci mene odusevnelou logiku stylem " koupis si nas a dostanes 1 korunu zdarma" :-). Neumim rikat, ze je neco zdarma (kup si 5 vajicek a dostanes jedno "zdarma"), umim rikat pouze ze je neco v cene. Kup si 5 vajicek a prodavajici moc dobre zapocital i to seste takzvane zdarna (tedy v cene). Reklama je na tom podobne. Reklama je agresivni a tvori ji MBA blbci, schvalne se zkus zamerit, kolik reklam je asi tak delanych temihle pitomci. No a pak existuji (vzacne) reklamy chytrych lidi, kde si reknes, jak jsou dobre a neodolatelne :-)))
podle me neni dobra a spatna reklama. Obe slouzi stejnemu ucelu. to "hezke" muze byt zabalene do drazsiho umeleckeho papiru. ale porad je to jen habadura na lidi. kup si me. kup si me. konsky trh.
Ad 29: Ratko, mas pravdu, reklama slouzi k tomu kup si me, kup si me, kup si meeeeeeee :-). Od toho tu prece je :-). Ale kdyz to clovek vi, muze pochopit reklamu od MBA pitomy i treba pomerne hezkou :-). Pri tech druhych se mi povedlo vcelku se zasmat nad vtipnosti tech autoru, ale povedlo se i nekoupit to zbozi… Saaaaaakrys, to byla hezka reklama :-), ale zbozi X si proto nepujdu koupit :-), autor asi neni zadny debil :-)
Pri tech prvnich si clovek opravdu rika, jak reklamni firmy setri na nakladech a jaky mlady neukojeny pitomec je asi dela … Tyto reklamy me spise otravi a i kdybych mel chut jejich produkty si koupit, pote to schvalne neudelam. Ale za ta leta, co jsem na svete jsem se nenaucil jen reklamam smat a ignorovat, ale taky kupovat to, co mi chutna ci se mi libi, at uz je v danem obchode "akce" na cokoliv :-)
No ještě Liško, po opětovném přečtení Tvého článku o reklamě mě napadl vtip. Možná jej znáš. Zeptají se ekonoma, matematika a filozofa, kolik je 1+1. Matematik bez váhání odpoví, že 2, filozof po týdnu váhání řekne, že otázka není jednoznačná, takže nejde určit, no a ekonom řekne "a kolik to má vyjít?". Takže reklama je podobná, buď budeš matematikem, který to odmítne a pojmenuje, nebo filozofem, který bude filozofovat, nebo ekonomem, který bude říkat "a kolik to má vyjít" :-)
31:
nebo budu Liška a budu si z toho dál tropit netragicky šprťouchlata.
A jaký druh reklam dělají neukojení MBA?
no tak ani muj prispevek nechtel vypadat tragicky, Lisko :-) Ehe oho, jaky druh reklam delaji ti neukojeni MBA, no asi vetsinu: trocha sexualniho kontextu, trocha lacineho humoru, trocha jeste lacinejsiho vtipu. Z toho se vyrobi televizni znelka, prida se "akce" v nejakem hyperu a je to. MBA si vydela o 2000 na odmene vic, je cely stastny, marketingova kancelar splnila cil a televize odvysila :-). Vyrobku se proda vic … Nezivim se v teto oblasti, ale dobre vim, ktera bije :-))). Dej mi produkt a vymyslim marketing, to nejsem MBA,mlady blby ambiciozni, ehm, no tak argumentem je, ze je mi 37 let :-))). Ale na dokazani by to snad stacilo :-)
"To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek. V naší zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadek lze sanovat penězi. Hrozím se důsledku tohoto omylu. V postavení, v němž se nacházíme, nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací. Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku. Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující, dělat to, co nás pozvedlo z poválečné bídy, pracovat a šetřit a učinit práci a šetření výnosnější, žádoucnější a čestnější než lenošení a mrhání. Máte pravdu, je třeba překonat krizi důvěry – technickými zásahy, finančními a úvěrovými ji však překonat nelze, důvěra je věc osobní a důvěru lze obnovit jen mravním hlediskem a osobním příkladem." Tomáš Baťa v roce 1932
Henry, no jen škoda, že Tvá (respektive Baťova) slova neslyší dnes MMF :-)
Kdysi jsem kamarádce pracující v reklamní agentuře navrhl jako slogan pro spoření "Liška v kapsi je eště lepší než kocór v tróbě".
ad 36 neboli Henry… Co jsem navrhoval kamarádovi v reklamí agentuře, to se stydím napsat. Snad stačí to MBA :-)
:-)
Jen piště, pište,
jedu pracovně do města, co stojí v širé rovině a pak bude víkend, takže budu mudet svou internetovou závislost trochu zkrotit, aby vypukla naplno v pondělí 18.5.
a vida, zapomněla jsem napsat čárku za širou rovinou. No nevadí, nějak se bez ní obejdu.
ad 39: čárku za širou rovnou jsem si automaticky domyslela, spíš bych tam přidala čárku na i – šírou (podle vzoru K.H. Máchy "… šírou tu zemi, zemi jedinou").
Taky je jasné, že člověk mudí, ať chce či nechce. :-)
Mudit – to je podle jakýho básníka? :-)
Taky by mě zajímalo ono město. Nejplacatější krajinu znám u Kolína. Tam je krajina tak rovná, až je to děsivé.
40:
a mě to ani nevyděsilo; moc jsem se nerozhlížela a bylo to.
Jak to funguje?
Nejprve stáhnete program, ten pak spustíte a přihlásíte se. V programu se vám zobrazuje reklama, která se automaticky střídá a vy nemusíte být ani u PC. Za reklamu získáváte body a ty se pak převádí na peníze.
1) $ ECBARRE $
-payout 15Euro do 30dnů od poádání (PayPal,ek)
-1000bodů = cca 0.12Euro
-stabilní a velmi nenáročný bar
-bonusy za hraní her, VIP a dalí
-ověření aktivity – za několik hodin
*Ecbarre je francouzský surfbar, platí za víc ne jen surfování. Zabírá minimum místa a můete ho posouvat.
Pokud se zaregistrujete zde, můete se nechat vyplatit před dosaení 15.
Návod na registraci u ecbarre – klikněte na registrace pod odstavcem. Na nové stránce vlevo nahoře klikněte na inscription a vyplňte:
*pozn. při registraci nikdy nepouívajte diakritiku /háčka a čárky/
Email: Vá email
Pseudo: Váe přezdívka
Mot de Passe: heslo ( doporučuji nepouívat z nebo y)
Retapez mot de passe: heslo znovu
Nom: jméno
Prenom: příjmení
Adresse: ulice,číslo
Code Postal: PSČ
Ville: město
Pays: nalistujte Republique Tcheque nebo Slovaquie,
Email Paypal: email pod kterým jste registrovaní na paypal, jestli zatím nemáte nezadávejte (návod na paypal v menu vlevo)
Saisissez le code ci-apres: opite kontrolní kód,
Odfajfkujte políčko (souhlas s podmínkami) a klikněte na Valider.
Přijde Vám email, v něm klikněte na odkaz a ten Vás přesune na stránku ecbarre, kde se přihlásíte a stáhnete si surfbar. Pozn. na ecbarre.com menu vlevo Gagner des euros – telecharger la barre.
Zde stáhněte nejlépe 1. ( ECBarre ).
Pro běh surfbaru potřebujete Microsoft framework v 2.0, stáhnout ho můete zde http://www.microsoft.com…ylang=en
Surfbar ulote a spuste /u se nemusí instalovat/. Nyní můete spustit a začít vydělávat.
Při 1. sputění po Vás bude chtít email, ID a heslo (ve máte v emailu). Po té vyskočí hláka ve francoutině, odklikněte, stiskněte R, Vae údaje budou předvyplněny, klikněte na Go indv. opite potvrzovací kód, potvrďte a vydělávejte.
TIP
doporučuji kadý den navtěvovat sekce:
Gagner des euros – clics remuneres můete kadý den získat a 150 bodů.
Jeux-Ticket bonus – získáte za kadých 250bodů 1 los a za ten můete získat body nebo eura.
Jeux-Tombola – kadý den získáte jeden lístek do tomboly , kde se dá vyhrát jackpot.
Na surfbaru můete narazit na BONUS ve výi několika bodů, pro připsání na něj klikněte (otevře se Vám nové okno) počkáte asi 30s a body se započtou.
Registrace zde http://www.ecbarre2.net…ref=44834
2) $ 20 dollars 2 surf $
Jednoducha instalace a registrace
Maly a libovolne presouvatelny
Vyplata 20$ na Paypal
1 minuta = 1 bod
Refflinii je 10 vsechny jsou za 10%
Mesicne je limit za surfovani zatim omezen na 10.000 bodu (celkovy limit neni omezen)
Surfbar nema kontrolni CAPTCHA kod
Placene maily (zatim nechodi)
Za zobrazeni vaseho refflinku je 10 bodu
Za zobrazeni vaseho reffbanneru je 1 bod
denne maximum 1.000 bodu za zobrazeni refflinku a reffbanneru (kontrola unikatnich IP)
Prepoctovy kurz nebyl samozrejme zatim stanoven
Zajímavý surfbar, který se vejde do rohu vaí obrazovky, ani by jste si ho vimli.
registrace zde: http://www.20dollars2surf.com…296
3) $ Cash surfers $
Je společnost, která platí členy po celém světě za to, e se jim na monitoru promítá reklamní prouek. Do ČR a SR posílá eky v hodnotě 40 $ a výe. Funguje ji řadu let a peníze skutečně vyplácí.
Za kadou naserfovanou hodinu ( 1200 bodů ) dostanete okolo 50 centů. Cena za hodinu se Vám určí v rozmezí 30 60 dnů od dokončení registrace. (Proto se nebojte e ze začátku bude cena tak malá) Dalí výdělky jsou za získávání referálů nových lidí. Za kadého Vámi získaného člena budete dostávat 10 % provizi z jeho výdělků. Můete jich získat neomezeně.
Pro registraci si otevřete v novém okně tento registrační formulář: http://www.cashsurfers.com…itunka a postupujte podle pokynů.
1.)
Username: Vae přihlaovací jméno
FirstName: Vae Jméno
Last Name: Vae Příjmení
E-mail Address: Vae e-mailová adresa – !!! sem Vám přijde Va3e heslo !!! >>>Nejlepí je zaloit si novou e-mailovou schránku na http://www.atlas.cz. Na Seznam.cz nebo Centrum.cz Vám heslo nemusí přijít.