MAGISTRÁT JE VŮL!
Stavěli nové stanice metra, aby odlehčili dopravě na kulaťáku na Dejvický? A to se snad povedlo? Nebo aby na téhle bývalé rušné konečné zlikvidovali obchody? Nebo aby Pavel Bém, co to asi odsouhlasil, mohl jezdit metrem za mámou? Nebo aby bylo snazší spojení po Praze 6? To se teda v mém případě fakt nepovedlo.
Do dneška jsem se mohla dostat do Horo jedině z kulaťáku. Z konečné metra A Dejvická. Zní to sice poněkud deterministicky a monotónně, ale bylo dost fajn a logické přijít na jeden nástupní ostrůvek a počkat si tam na jeden ze tří (příměstských) autobusů domů.
Teď mám utrum. Komplikace: Cestou domů si musím předem vybrat, jestli pojedu z Dejvické jako obvykle, jenže JEN jedním autobusem, anebo se nějak (jak?) dopravím na Bořislavku a budu si vybírat ze dvou autobusů. Z nichž jedním nikdy nejezdívám, protože je narvanej. Balancovat nastojáka v serpentinách, když máte těžkou tašku s nákupem nebo dokonce podpatky a držíte se rukou propletenou davem a nataženou kdesi, kam nedohlédnete, to není nic příjemnýho.
V opačném směru z příbytku do města, pokud bych pokračovala VŽDY metrem áčkem, mohlo by mi být jedno, jestli na něj nasednu na Dejvické jako obvykle, nebo o kousek dřív na stanici Bořislavka, kde se serpentinovitá Horoměřická vlévá do Evropské. Jenže mně to není jedno! Já jezdím do práce denně a metrem tam prostě nedojedu. A to prosím pojíždím v podstatě jen po Praze 6 a nejkratší cestou pěšky nebo autem to mám z domova do práce 9 a půl kilometru. Pravda – přes kopec nebo dva. Proto nemůžu moc používat tramvaje, byla by to velká oklika. Používala jsem dva autobusy. Jeden z Horo do Dejvic a druhej z Dejvic do Břevnova.
Teď po mně chtějí, abych použila autobusy tři nebo 1) bus 2) metro k hnusný nemocnici do Motola (proč až tam?) 3) bus. Nasrat. Budu si dál jezdit jediným autobusem přes Dejvickou. Asi se z něj stane autobus narvanej, protože nás bude víc. Znamená to, že mi ráno NESMÍ ujet, protože těmi druhými dvěma autobusy na Bořislavku fuck off. A znamená to, že vracaja sa dom musím přesně vědět, kdy mi jede. Jak v poslední vesnici. Jako kdyby nešlo o jednu z nejlukrativnějších lokalit Prahy, Prahu 6 a okolí.
Co konkrétně jsem drobného po cestě zažila prvního všedního dne s novým metrem? Že mi o pár minut posunuli odjezdy autobusů, to mi nevadí, zvyknu si na nové jízdní řády, rychle si ty ranní zapamatuju. Dnešní ráno bylo netypické – vcucla jsem se do auta k Sousedovi, který jel na Hůrku, na sídliště za Motolem, řekněme. Žádná sídliště neznám, ale vím, že z tohohle mi jede autobus do Břevnova, do práce. Už jsem tudy párkrát jela. Je to kousek. No a dnes na zastávce vidím, že ten autobus tu stále jezdí, jenže končí na křižovatce Vypich a nejede ani tu jednu stanici, co zbývá do Břevnova. No dobrá, takže přestup navíc u nemocnice Motol tak jako tak – jako kdybych jela z tý zasraný nový stanice Bořislavka metrem až do Motola a pak busem. Mimochodem tím autem to nebylo časově kratší.
Tak mi řekněte – proč některý autobusy končej na Vypichu, proč se jich tam tolik kříží, když tam není žádná nová stanice metra? Přitom by tam na ni bylo tolik prostoru! Proč je metro kus níž v úzký smrdutý a věčně ucpaný silnici u motolský nemocnice nebo pak na druhý straně někde na Petřinách (ani nevím, u který tramvajový zastávky to tam udělali)? Proč Vypich nechali jako autobusovou křižovatku a přestup na tramvaj, a neudělali stanici metra tam? Se zbláznili?
To mě teda zajímá!
A co se stalo večer cestou domů? Jela jsem z centra města, byl krásnej večer, neměla jsem jízdní řád, tak jsem si řekla: Nebudu riskovat obvyklou Dejvickou, když tam jede jen jeden autobus, zkusím radši tu novou stanici metra Bořislavka, tam mi pojedou autobusy dva, je to větší šance, že nebudu dlouho čekat.
Už během dne chodily zvěsti, že autobusy na letiště – ty, co vždycky jezdily z Dejvické a hned u nich byly stánky s občerstvením – jezdí teď výhradně od nové stanice metra Nádraží Veleslavín, kde je úplný hovno a navíc tam je pořádný schodiště nahoru pro pěší a žádný jezdící eskalátory, takže tam bylo hned první den angažováno několik portýrů, aby lidem vynášeli zavazadla do schodů. Výtah tam je, copak o to – přece je to moderní bezbariérová stanice s wifinou, že – jenže vykydne pasažéry kdovíkde jinde, než potřebují. Nebo si šlapejte schody s kufrem, mongolové!
Tam já nejela, já jela na Bořislavku. A schodiště tam bylo řádné. Trojité! Ne s jedním odpočívadlem, ale hned se dvěma; pořádně dlouhé a strmé trojité schodiště. Takové jsem na stanicích metra ještě neviděla. Asi je to první vlaštovka. Copak výtah, ten tam také měli, ale cestující na peróně metra na něj stáli frontu. Na to nemám čas, když honím autobus. Z toho trojitého schodiště prý včera smetali dlouho sníh. Výstup z metra totiž nemá stříšku :-) To jsem taky ještě neviděla. Člověk se furt učí.
Vylezla jsem nahoru, přešla divnej přechod a šup do fronty. Autobus jede až za 15 minut, jenže je to ten narvanej, takže je dobrý stát ve frontě už 10 minut předem, jinak si nesednete. Hned jsem se nasrala. Musím stát takovou dobu ve tmě a čumět na záda chlapovi přede mnou, kolem nikde nic, jen vlevo přes (úzkou) silnici hnusná moderní budova pojišťovny. Vysoká jako hradba. Děs. Nikde prostor, nikde nic, nikde obchod! Přijdu dřív a nemůžu počkat na autobus NIKDE jinde! Nemám volnej prostor k dejchání jako na Dejvický, nemám nic, nemůžu jít do obchodu, do hospody, na procházku, nikam! Je tam hovno! Jen fronta nasranejch lidí v úzký ulici.
To se posrali – udělat konečnou přestupní zastávku, kde je lautr hovno. – V podchodu metra na Dejvický je řeznictví a je otevřený až do půl osmý do večera! V tomtéž podchodu jsou TŘI pekárny! Knihkupectví. Stánky. Kytky. Na povrchu jsou obchody, pohotovostní nonstop lékárna, banka, bankomaty, … nemluvím o pracovních oděvech, zásilkovně, švadlence, ČVUT a Generálním štábu armády ČR s permanentníma výstavníma panelama venku.
To se posrali udělat zastávku pro všechny cizince, co mířej na letiště, na jiné nové zastávce metra, kde je ještě větší PRD! To si hezky hošánkové pojmenujte po Pavlu Bémovi a jiných expertech, co to celý vyšpekulovali!
Já jsem prodlouženou jízdu zkusila první den a od zítřka to ignoruju! Mě na nových stanicích áčka neuvidíte. Nebudu jezdit komplikovanějc, než můžu! Vyližte si.
.
* * *
Dodávám, že pražské dopravní podniky jsem vždycky měla ráda a obdivovala jsem jejich operativnost při nenadálých situacích, například při povodních v roce 2002. To byla skvělá práce! Proti tomu veřejnoprávní média byla k ničemu, hlavně televize.
Co se tam změnilo, kdo má tu drzost s tímhle předstoupit před občany? Čím to obhajuje? Já se ráda nechám přesvědčit, že je to správně právě takhle, že je to důležité, úsporné a užitečné pro občany, když mi to někdo vysvětlí.
Zatím je mi to jen pro zlost.
.
Ahoj Liško, jsem taky mohutně nasratá, protože jsem včera zjistila, že na Bořislavku jede odpoledne jen každý druhý vlak, včera jsem měla vypočítané spojení na ten prázdný bus, ale nepočítala jsem s výstupem na Dejv. a s čekáním na další metro. Grrrr.
ty jo, tě teda museli vytočit.
snad ti to pomohlo, tak se “vylejt”, páč to je asi všechno, co můžeš…..
Vidíš to a já naivka si pod tlakem médií myslela, jaký to není žůžo. Bohužel se přikláním ke shrnutí Kecky. Na druhou stranu, pokud bude ten jedinej autobus jezdit permanentně narvanej a ostatní nový poloprázdný, nebo čtvrtprázdný, tak by se to časem mohlo nějak přizpůsobit lidem, ne? Jízdou v narvaném busu tedy děláš dobrou věc. Možná by bylo fajn brát si tam sebou objemná zavazadla, kamarády, nebo zvířata, aby autobus působil ještě přervanějším dojmem pro urychlení žádoucího řešení:)
A proč nejezdíš do práce na kole?
Těch 9 km máš na půl hoďky,zpátky sice trochu šlapání na tu vaši náhorní plošinu,ale pořád lepší než MHD
Psice, ono je to tak, že ten narvanější bus jede do větší dálky, tudíž obstarává víc vesnic a víc lidí. Takže jezdí permanentně narvanej ať v něj jede Liška nebo ne. (Bydlím ve stejný vesnici – Horo, takže plně chápu její rozčilení :-) )
i když je Liška nasraná tak má dobrý sloh… a pravopis. To mě zaujalo, jak je to propracovaně a do detailu dokonale napsáno.
1 Cleo
cožeee? To jsou mi fórky!
To je jistě děsně milé i těm lidem, co jedou s bagáží na letiště.
(Přičemž dopravu pro lidi denodenní považuju za důležitější než dopravu pro turisty.)
2 kecko,
3 psice,
předpokládám, že dopraváci z dopr.podniků i různých MČ a Magistrátu sbírají ohlasy po internetu a že si tenhle taky najdou :-) Jestli to nedělají aspoň někteří z nich, byla by to diktatura a tomu nevěřím.
7. však oni dopraví hromadu lidí denodenně odněkud někam … akorát ně tam kam chtějí :-)
dopadnete jako v Singapuru, stahnete si aplikaci do mobilu a budete jezdit dle mapy. ja zadnou aplikaci nemela a tak jsem mela vypsana čísla kterými můžu a čísla kterými nesmím… když přijížděl autobus tak jsme rychle četla do které kolonky patří…. teda asi 30 povolených a asi 25 zcela zakázaných čísel… a nějaké mezi… co mě povozili sem tam ale dojela jsem.
Saule
na kole nejezdím
– protože už mi ho před deseti lety ukradli (což mi nevadí)
– protože v těch serpentinách bych na kole jela velmi nerada, připadá mi to nebezpečný, už jsem tam viděla několik nehod aut včetně smrtelné
– protože jsou to hrozný kopce a nebavilo by mě se v práci každej den sprchovat a převlíkat
– protože jsou to takový kopce, že bych je ani nevyjela – kopec zpátky do Horoměřic není jedinej, taky na cestě do Břevnova je menší do Střešovic a pak dolů od ÚVN k nám do práce je lepší seběhnout po schodech, zabudovaných ve strmém srázu. Asi bych našla nějakou cestu od ÚVN z kopce oklikou přes Petřiny a Bř.klášter. Představa, že v práci mám kolo a MUSÍM na něm jet zase zpátky, je peklo. Ve tmě? V těch serpentinách? To je smrt. Viděls mě někdy na kole v úzkejch serpentinách? Jedu prostředkem!
Navíc: proč bych se měla každej podvečer v práci zabejvat bicyklem, když můžu jít někam jinam do města večer, do hospody… třeba v lepších botech, než v jakejch bych musela jezdit na kole, Nene, kolo není můj oblíbený druh dopravy. Je to v tomhle případě sport přes kopce. Nebrat, nebrat!
ratko
ad sloh a nasrání
– nebylo to nasrání do nepříčetnosti a zavalenosti emocí s vypnutým rozumem
– a navíc mně se při nasrání verbální schopnosti hodně zlepšujou! V normálním rozpoložení spíš spěj, ve štěstí mlčej, protože psát o tom, jak slunce svítí, ptáček tíká a postel hřeje, mi připadá trapný. Nasranost je oživující!
Ad 12 – tak to mi mluvíš z duše, Liško, nasranost je oživující, štěstí je pro psaní blogu “hrob” :)
Tak já tě taky trochu naštvu, Liško, jo? (doufám, že do úsměvu) :-) …… se přestěhuj do nějakého milého krásného akorát tak velkého – tedy okresního – města, kde je vše po ruce. Do 15 – 20 minut pěšky jsi odkudkoli na okraji v centru, kde jsou všechny důležité úřady, banky, kulturní stánky, hospody a restaurace, zdravotnická zařízení a máš i stejně daleko naopak do opravdové přírody. Nemusíš se mlátit autobusama, lidi, které každé ráno potkáváš, tě začnou zdravit. Všichni ti půjdou na ruku, protože “tě znají”. Akorát bys musela tady založit pobočku té vaší organizace, kde pracuješ. Maličkost. .-) A pak už by tě čekal jen krásný život bez MHD! :-) :-) :-)
tý jo, a já myslela jak budou mít z toho pražáci radost, že mají prodloužené metro.
Lenko,
myslím, že taková pobočka (tedy ne pobočka, ale samostatná organizace toho jména) tam je. U vás. Sociální, ne zdravotní.
Nojo, krása, já zatím udělala to, že bydlím v klidu v suburbánní obci bez výrazných krás. Lepší krásy jsou spíš kolem. S některými lidmi se zdravím. A to tady se moc lidi nezdravěj, jen starousedlíci mezi sebou, protože to je asi braný jako kraj Prahy, ne ves.
Já bych ke stěhování daleko pryč musela mít hodně velký podnět. Třeba chlapa. Ale to už by muselo bejt :) A výbordelnou práci zajímavou. Nebo napřed jedno, pak druhý.
Ještě snad neumírám, možná v šedesáti do toho skočím!
barčo,
pražáci už jsou na metro zvyklí, nějaké prodloužení je nespasí. Spíš naštvou ty přidružené změny. Když nejsou k lepšímu. Možná je dobrý, že metro jede na Petřiny a k nemocnici Motol, ale jinak ho mohli šoupnout klidně jinam. Vypich například. Nebo na úplně jinej konec města.
17. :-)
Jasně. Kdo byl ochotnej bydlet doteď na Petřinách bez metra, je v pohodě, životní standard se mu novým metrem nesníží.
Ale kdo byl ochotnej bydlet v Horo s tím, že tam jedou tři autobusy ze stejnýho místa, který je dostupný metrem, některýma tramvajema a busama, tak tomu nastaly docela každodenní komplikace, když teď si musí vypočítávat, ze kterého ze dvou míst pojede, přičemž to nové místo je sice též dostupné metrem, ale jinak mnohem míň tramvají tam jede atd a není tam nic. A každej tím metrem nejede, žejo. Kdo by jezdil na zasranou křižovatku k hnusnýmu skleněnýmu baráku, aby tam vočumoval?
Já teda ne. Radši budu dál vočumovat na kulaťáku, tam to smrdí stejně a je tam víc křoví na čůrání a obchodů na jídlo. I když by jich tam mohlo bejt i víc (i křoví).
… jídlo, který si asi teď mám koupit někde daleko a pak ho táhnout až na tu křižovatku Bořislavka. Nějak. Nebo tam nějak dojet metrem a pak táhnout nákup po trojích schodech nahoru, cha. Protože čekat na výtah, aby mi mezitím ten autobus ujel, to nevim nevim.
Zatím mě nové metro otravovat přestalo – po prvním dnu jsem napsala tenhle článek, pak onemocněla, dva dny ležela, dnes v pátek ráno jsem jela svým jediným zbylým oblíbeným autobusem na kulaťák – a zpátky pojedu asi až v pondělí večer.
Hyn sa hukáže.
Tak už jsi na nabíječce? .-)
Asi tak od 14:20 budu, letního času (tady na blogu je opravdovej, ne letní).
Doporučuji na streamu Kancelář Blanik – poslední epizoda Ti vše naprosto dokonale vysvetli.
Jééé, díky, Sejro,
na ty mám spadeno už dlouho a jestli je to o metru, tím líp!
Chachá, teď na to koukám.
Na epizodu “Motol, konečná stanice.”
Právě se tam zpívá: Sedím na kolejích, které nikam nevedou :-)))
Pche, včera jsem zjistila, že můj oblíbený spoj v 00:08 hodin do Horoměřic zrušili, jede jeden ve tři čtvrtě na dvanáct a pak až v půl jedný.
A doufám, že je to omyl, ale nemůžu v jízdních řádech najít páteční a sobotní autobusy do Horo, který jely v půl druhý ráno. To snad je vtip, že poslední by jely v půl jedný jako v jiný dny!
Heh, prý na Bořislavce nejezdí každou chvíli výtah z metra nahoru kvůli větru:
http://www.novinky.cz/domaci/367812-v-nove-stanici-metra-a-borislavka-nejezdi-vytahy-muze-za-to-vitr.html
Akorát že je bezvětří!!
Tak to je teda dobrý.
Navíc jsme s Ru zjistily, že napřed si na peróně vystojíš frontu na výtah (když nechceš šlapat troje schody – přes třicet schodů), pak vyjedeš nahoru, ale jen do vestibulu. Načež jdeš po točitém schodišti někam nahoru a pak nasedneš na jiný, druhý výtah a ten tě teprve vynese na povrch, na ulici!!
Jo a na Nádraží Veleslavín už jsem taky byla , protože autobusy do Kladna a do Slanýho tam přesunuli z Dejvický. A opravdu tam jsou dva portýři ve svítících vestách a nosej lidem, co jedou na letiště, kufry do schodů!
Nene, buď jdeš z vestibulu po točitém schodišti, nebo nasedneš na druhý výtah.
Stejně je to neskutečná blbárna. Když jsem tudy předtím do metra vcházela, tak nejít přede mnou postupně dva lidi,m co pokaždý zmizeli ve výtahu, tak tam stojím dodnes a přemýšlím o slepých cestách, protože by mi nedošlo, že do metra musím výtahem. Ukazatel s výslovným pokynem tam nikde není, jen neurčitá šipka zpoza rohu.
A i pak jsem sjížděla dolů s nejistým stísněným pocitem, jestli jsem se nenechala vlákat do nějaké pasti., kde mě dole čekají obchodníci s lidskými orgány nebo tak něco.
Architektonický skvost, vkutku.
Ajó, mně už to připadalo úplně padlé na hlavu, že by se šlo po schodech do výtahu. :) Tak né,nejde. Jde se k druhému výtahu.
Jo dolů do metra výtahem? Tak to bych nepodstoupila, to by mi bylo dost divně. To bych ušla těch nudných 200 metrů ke schodům, pak schody, pak zase chodba … no nejdýl trvá vejít do metra nebo z něj vyjít. Jízda už je brnkačka :) Nahoře i přechody jsou teď na trochu nelogických místech vůči vlezům do metra a stanici busu.
Chachá,
ráno jsem jela z Horo na Bořislavku, pak jsem jela na konečnou Nemocnice Motol, že rychle přestoupím na bus a svezu se do práce do Břevnova, to už je kousek.
Jenže metro nejelo na konečnou Motol! “Tento vlak končí ve stanici Petřiny.”
Takže ráno ve tři čtvrtě na devět je metro ukončeno o jednu (!) stanici dřív, než je konečná! Proč?!
Končí na stanici, kde si nemůžu nic počít, musím počkat na další soupravu metra.
Dělají si srandu???
Že končí některé soupravy na Dejvické a ne na nové konečné Motol, no dobrá, je to vopruz, ale dobrá. Ale že některé a dokonce ráno končí o jedinou stanici dřív než Motol??